ליצמן: נשקול הצעת חוק שמי שלא יתחסן זכויותיו יילקחו ממנו

בעקבות החוסר בחיסוני השפעת, והמחירים שהמחלה גבתה, שר הבריאות יוצא נגד סרבני החיסון. ליצמן בעד הצעת חוק שתקבע כי אדם שיסרב להתחסן נגד שפעת ישללו לו זכויותיו. אבל עד שלא תהיה כנסת הדבר רק תאורטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 16:36 ג בטבת התשפ

ליצמן: נשקול הצעת חוק שמי שלא יתחסן זכויותיו יילקחו ממנו
צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום (ג') כי ישקול להעביר חוק לשלילת זכויות למי שיסרב להתחסן. במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות בתל אביב הבהיר השר כי "יש קבוצות באוכלוסייה שמסרבות להתחסן. נודע לי בימים האחרונים על רופאים שממליצים לא לחסן. כרגע מוקדם לדבר על זה כי אין כנסת, אבל בהחלט צריך לעשות משהו. נשקול להעביר חוק".

על המחסור בחיסונים נגד שפעת הסביר ליצמן כי "קיבלנו את החיסונים מאוחד מאוד ולא באשמתנו, קיבלנו אותם מארגון הבריאות העולמי שבוחר את הרכב החיסון והוא הגיע מאוד מאוחר. בתחילה אחוזי ההתחסנות היו מאוד נמוכים. לחצנו וקראנו לציבור לצאת להתחסן, השפעת הגיעה ובימים באחרונים יש התעוררות אצל הציבור להתחסן".

מוקדם יותר היום ליצמן שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מציע לו לקדם הקמת מפעל לייצור חיסונים נגד השפעת. המכתב מגיעה על רקע השפעת המשתוללת, שהובילה למוות אזרחים ישראלים וליותר מרבע מליון ישראלים לנהור להתחסן כנגדה.