ליצמן מציע לנתניהו לייצר עצמאית חיסונים לשפעת

שר הבריאות הטרי שיגר מכתב לראש הממשלה, בו הוא מציע להקים מפעל לייצור עצמאי של חיסונים לשפעת, זאת על רקע השתוללות השפעת בשבועות האחרונים. ליצמן אומר כי המפעל אף יאפשר סיוע למדינות נוספות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 31/12/19 09:49 ג בטבת התשפ

ליצמן מציע לנתניהו לייצר עצמאית חיסונים לשפעת
נתניהו וליצמן בכנסת, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

משרד הבריאות ביוזמה חדשה: שר הבריאות הטרי יעקב ליצמן שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מציע לו לקדם הקמת מפעל לייצור חיסונים נגד השפעת. המכתב מגיעה על רקע השפעת המשתוללת, שהובילה למוות אזרחים ישראלים וליותר מרבע מליון ישראלים לנהור להתחסן כנגדה.

במכתב ששלח, מסביר ליצמן לנתניהו כי מפעל לייצור החיסונים, במידה ויקום, יבטיח עצמאות תפקודית, ייצר מקומות עבודה באזורי הפריפריה ויאפשר מתן סיוע למדינות אחרות. במכתבו ציין שר הבריאות כי כבר ב-2009, לאחר ההתפרצות  המסיבית האחרונה, הקימו מספר מדינות מפעלי חיסון בשטחם. זאת, על רקע האופי הריכוזי והמצומצם של תעשיית החיסונים העולמית ובשל העובדה שהחיסונים אינם נשמרים משנה לשנה. "באירועי שפעת הפער בין הביקוש להיצע צפוי להיות חמור במיוחד ברמה העולמית", הזהיר ליצמן.

כאמור, יותר מרבע מליון ישראלים כבר התחסנו אך הבהלה ממשיכה לתת אותותיה. ההערכות הן שהחיסונים ייגמרו בימים הקרובים. 80 אלף חיסונים נוספים ככל הנראה בדרכם לישראל, אך המשלוח צפוי להגיע רק בתוך שבועיים. בשבוע האחרון התחסנו כ-300 אלף ישראלים, ובמחסנים של קופות החולים נותרו 50 אלף בלבד.