סמוטריץ' שובר שתיקה: "לא אהיה חלק מרשימה שתסתכן בלא לעבור את אחוז החסימה"

יו"ר האיחוד הלאומי מזהיר כי: "מפלגה חפצת חיים לא יכולה להיות אטומה לרחשי הלב של הציבור" וטוען כי צריך לקיים בחירות דמוקרטיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/19 11:29 ג בטבת התשפ

סמוטריץ' שובר שתיקה: "לא אהיה חלק מרשימה שתסתכן בלא לעבור את אחוז החסימה"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' , צילום: כיפה

לאחר ששתק מאז ההסכם בין עוצמה יהודית לבית היהודי, יו"ר האיחוד הלאומי,בצלאל סמוטריץ' שובר שתיקה ומסביר כי הוא לא יחבור למפלגה שבספק תעבור את אחוז החסימה. 

"כפי שבוודאי שמתם לב, בשבוע וחצי האחרונים גזרתי על עצמי שתיקה.  סברתי, ואני עדיין סבור, שהמחלוקות והמריבות מזיקות לנו ומאוד לא נכון לנהל אותן בתקשורת, בתדרוכים והאשמות הדדיות. לפני 5 שנים הצטרפתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות ומחוייבות לדגלים שמניפה הציונות הדתית", אמר סמוטריץ'

עוד הוסיף סמוטריץ': "כבר בפתח הדברים אני יכול לאכזב את מי שרוצה אחרת- הציונות הדתית לא תימחק! לא בפוליטיקה ולא בכל מקום אחר בו היא משפיעה. הרוח הגדולה של התנועה הנפלאה שלנו לא תיסוג אחור. עם זאת, אין זה סוד שהנציגות הפוליטית של הציונות הדתית, נמצאת במשבר ובתקופת בירור גורלית שכמוה לא היתה שנים רבות. בכל יום שאני נכנס לכנסת ישראל ב-5 השנים האחרונות, בכל יום שאני נכנס בשערי משרד התחבורה בששת החודשים האחרונים, אני מרגיש שאני עושה זאת בשמה של הציונות הדתית ולמען ה"אני מאמין שלה".  אני פועל מתוך מחוייבות עמוקה ואכפתיות לא רק לציבור בוחריי, אלא לכל אזרחי ישראל, וגם זה - בשמכם. הלוואי והייתי יכול לתת יותר. אני משתדל לעשות זאת בלי הנחות ובלי להתכופף בפני רוחות אחרות, יהיו שיגידו עד כה, בהצלחה".

שר התחבורה הסביר מה לדעתו צריך לעשות: "מאותה נקודת מוצא אני פונה אליכם גם היום. כשליח ציבור, שמשתדל להיות נאמן לכם. מפלגה חפצת חיים לא יכולה להיות אטומה לרחשי הלב של הציבור. הנהגה צריכה להיות קשובה לציבור. ואני אכן שומע, קורא ומקשיב לכם. אני שומע את הקולות ולא יכול שלא להתחשב בהם. נפגשתי בתקופה האחרונה עם מאות פעילים משתי המפלגות, רבנים ואישי ציבור כדי להגיע להסכמה שתאפשר קיום של מהלך פתוח ודמוקרטי, כדי לבקש ולקבל בחזרה את אמון הציבור- שאבד. כבר בפתח מערכת הבחירות הנחתי על השולחן מספר הצעות שיאפשרו לנו להיות ראויים אמונכם ואף יפתחו את הדלת בפני מועמדים ומועמדות חדשים שירצו לקבל אמון ולהיות חלק מההנהגה".