מזוזה הושחתה בקבר שמואל הנביא

פורעים השחיתו, שרפו ועקרו מזוזה גדולה שניצבה בכניסה למתחם קבר שמואל הנביא, הסמוך לירושלים. המשטרה עצרה חשודים במעשה, ובמקום נקבעה כבר מזוזה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 15:37 ב בטבת התשפ

מזוזה הושחתה בקבר שמואל הנביא
מקום המזוזה שנעקרה והושחתה, צילום: המשרד לשירותי דת

מעשה חמור התגלה אמש (א') בבוקר על ידי מנהל אתר קבר שמואל הנביא, כאשר עקבות שריפה נתגלו על משקוף מבואת הכניסה למבנה ציונו של שמואל הנביא, ועל שאריות המזוזה שהושחתה בוונדליזם.

מיד עם גילוי האירוע, הוזעקו כוחות המשטרה, אשר הגיעו בראשות מפקדי הגזרה ואיתרו את שאריות המזוזה השרופה בפח הזבל הסמוך. כשלאחר מכן היא תיקבר על פי המסורת. במקביל, אותרו מספר חשודים, תושבי האזור.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', אומר בתגובה לאירוע: "יש למצות את הדין עם אותם פורעים, אשר ביקשו להשחית את האתר הקדוש לעם היהודי. בימים אלה, בהם אנו מציינים את ניצחונו של העם היהודי מול יוונים שביקשו לקעקע את עיקרי הדת וסמליו, עלינו לא לשקוט אל מול מעשי עוולה, פגיעה בתשמישי קדושה, אלימות והשחתה של פורעים ומסיתים כנגד העם היהודי והמקומות הקדושים לו".

מקום המזוזה שנעקרה והושחתה

מקום המזוזה שנעקרה והושחתהצילום: המשרד לשירותי דת

היום (ב') "זאת חנוכה", נקבעה מזוזה חדשה במקום על הרב רבינוביץ', ובמעמד מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים הרב יוסף שוינגר, וקצין המטה של המשרד לשירותי דת מר שאול בטיש. יצוין כי אלפים פקדו את האתר במהלך ימי החנוכה, ובמיוחד היום - 'זאת חנוכה' - שבו התקיימה תפילה מיוחדת במקום קבורתו של שמואל הנביא.