עידית סילמן שוברת שתיקה: "זה לא מעשי לסגור את כל הפערים בציונות הדתית בשבועיים וחצי"

חברת הכנסת לשעבר הסבירה את המהלכים של יו"ר המפלגה מול עוצמה, שלחה עקיצה לראשי המפלגות: "השאלה ה"גורלית" מי יהיה מספר 1 ומי מספר 2 לא מצדיקה את הבלגן המיותר" ויוצאת בבקשה לחברי המרכז: "תנו אמון בהנהגת הרב רפי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/12/19 16:22 א בטבת התשפ

עידית סילמן שוברת שתיקה: "זה לא מעשי לסגור את כל הפערים בציונות הדתית בשבועיים וחצי"
הרפי רפי פרץ, עידית סילמן וניר אורבך, צילום: באדיבות המצולם

חברת הכנסת לשעבר,עידית סילמן, שוברת שתיקה ומסבירה מדוע היא תומכת במהלכים של הרב רפי פרץ ומבקשת מחברי המרכז ל"שים את זריקת הבוץ בצד". 

"אין עוד מפלגה בציונות הדתית שיש לה ראש עיר, 20 סגני ראשי ערים ומעל 100 חברי מועצות, עם סיעות שנבחרו בזירה המונציפלית בכל רחבי הארץ. אין עוד מפלגה עם שטח כמו שלנו, סניפים פעילים, ראשי סניפים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות ומוסדות מפלגה מסודרים. פורום נשים מוביל גם ברמה הבין מפלגתית שמעצב וקובע סדר יום בזירה הציבורית והפוליטית וממנו קמה פלטפורמה הרחבה 'רצות ומשפיעות'", הסבירה סילמן. 

עוד אמרה סילמן: "יחד עם זאת, אין היתכנות להצליח מבלי לאחד כוחות עם המפלגות הנוספות תקומה-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, שלכל אחת הכח האלקטורלי שלה. המצב כעת, כשהבית היהודי מובילה וביחד ובשותפות עם ראשי המפלגות הנוספים, הוא האידיאלי. השר בצלאל סמוטריץ והשר הרב רפי פרץ פעלו יחד כל השנה האחרונה, בעליות ובמורדות. הם שותפים ומנהיגים, לפעמים צריך לסחוב רק עוד קצת קדימה בכדי לעמוד מול הקושי האמיתי הנמצא בחוץ. ברור לכולנו כי חובה ללכת לאיחודים רחבים ופלטפורמה אחת משותפת כמה שיותר מהר".   

סילמן הסבירה מדוע האפשרות למיזוג מלא לא עומדת כרגע על הפרק: "איחוד בין תקומה והבית היהודי היה צריך לקרות כבר מזמן. אבל בלוח הזמנים הנוכחי, אפשר לסכם אותו באופן עקרוני וחשוב קדימה. זה לא מעשי לסגור את כל הפערים של הציונות הדתית כעת בשבועיים וחצי שנותרו להגשת הרשימות. עיסוק בזה רק פוגע בהיערכות לבחירות. הבית היהודי הובילה בשנים האחרונות את הבחירה הדמוקרטית -  פריימריז ובחירות במרכז של מעל 1,000 איש. חברינו בתקומה-האיחוד הלאומי התנגדו באופן עקבי לפריימריז וכיבדנו את זה. הרב רפי פרץ נבחר בנוהל חירום על ידי מועצה ציבורית שייצגה את כל גווני הציונות הדתית ובחירתו אושרה בהצבעה דמוקרטית במרכז עם קרוב ל- 750 קולות שהצביעו".

"ההתנגדות כעת לפריימריז גדולים ורחבים היא כי אין בהם תכלית מיידית, חיבורים ראשונים כבר נעשו, גם אצלנו וגם בימין החדש. כרגע, אין שחקנים חדשים בזירה. מי שיתמודדו בפריימריס, הם אותם שחקנים שיגיעו פחות או יותר לאותם מיקומים ביחס לכמות המנדטים הצפויה. השאלה ה"גורלית" מי יהיה מספר 1 ומי מספר 2 לא מצדיקה את הבלגן המיותר כעת כשכולנו בבחירות חירום, ממילא שניהם מובילים ומחזיקים בתיקים בממשלה. אין סיבה שאם נצא כעת למערכה ונקבל שוב 5 מנדטים המצב הזה לא יישאר כפי שהוא".

לבסוף הסבירה סילמן: "המערכה כעת היא לשחזר את ההישג של בחירות אפריל. רק ככה יהיו לימין 61 מנדטים. אם נניח לרגע בצד את השאלות הפרסונליות ונתמקד בהצלת גוש הימין, נוכל להוביל לניצחון. כל יום שעובר שבו לא התחלנו את הקמפיין הוא החמצה. מה שיוביל את הימין לניצחון 61 הוא האיחודים , גם אלו שלא יגרמו לנו לאבד 2.5 מנדטים שאבדו לעוצמה יהודית בבחירות הקודמות כי לא היו איתנו. בצלאל סמוטריץ שהוא מוכשר ביותר, יקר ושר מוצלח צריך להיכנס יחד למו"מ רציני ולראות כיצד מתקדמים לשביעות רצונם של כל הצדדים ולא להישאר בצד, רק בשיח רציני נצליח ויהיה ניתן  למצוא פתרון אמיתי יחד כעת לעניין. אני קוראת לחבריילשים בצד את זריקת הבוץ, לתת אמון בהנהגה בראשות הרב רפי ובעיקר לשנס מותניים ולהבין שההסכמים הם צעד של אחריות כלפי כל גוש הימין, שיוביל לניצחון להשגת 61 מנדטים לממשלת הימין הבאה. הרי הנה אנו בסבב שלישי וזה חייב להעצר פה".