"אנחנו מפחדים לצאת לרחוב. מעולם לא חווינו משהו כזה"

בקהילה היהודית במונסיי מזועזעים מהפיגוע שאירע בביתו של רב במקום: "הוא נכנס לחדר האוכל ששם היה טקס הדלקת הנרות והתחיל לדקור אנשים", סיפר גבאי בית הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 10:18 א בטבת התשפ

"אנחנו מפחדים לצאת לרחוב. מעולם לא חווינו משהו כזה"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

"אדם נכנס לבית של הרב, מיד אחרי טקס הדלקת הנרות. הוא נכנס לחדר האוכל ששם היה טקס הדלקת הנרות והתחיל לדקור אנשים, לקחתי את הנכדים של הרב ויצאתי איתם החוצה". כך סיפר הבוקר (א') ב'כאן', גבאי בית הכנסת במונסיי שבמדינת ניו יורק, יוסף אליהו, על פיגוע הדקירה שאירע הלילה בעירו.

אליהו סיפר עוד כי הדוקר "היה מכוסה, רק העיניים והמצח שלו היו גלויים. הוא היה גבוה ונראה כמו אדם שחור". עוד סיפר: "זרקתי עליו שולחן גדול ואז הוא אמר לי 'תיזהר, אני אתפוס אותך'. דחפתי את כולם החוצה, התחלתי לצעוק ורצתי לבית הכנסת". הוא הוסיף כי, הדוקר התחיל ללכת לכיוון בית הכנסת הסמוך אך כשהבין שדלתות הכניסה נעולות - ברח מהמקום.

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה פצועים. בניו של האדמו"ר מקאסאן שבביתו התרחש האירוע - חיים, מאיר ושלמה רוטנברג, והרב יוסף ניימן.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קוומו, הורה למחלקה לפשעי שנאה לחקור את האירוע, ואמר כי "לא נסבול אנטישמיות ונמצה את הדין עם התוקף לפי החוק. ניו יורק עומדת עם הקהילה היהודית".

https://twitter.com/ChrisEberhart2/status/1211152492886667265

תושב מקומי נוסף סיפר ל'כאן' כי הדוקר "החל להשתולל שם ולדקור. הוא פצע שם כמה מהם והם השיבו מלחמה בכיסאות". לדבריו, הדוקר "ברח החוצה לרכב והסתלק משם לכיוון מנהטן, שם עצרה אותו המשטרה".

שאולי, חסיד המתגורר במקום, סיפר ל'וואלה' על האירוע: "אני מתפלל בבית כנסת שליד, מדובר בבית של רב שצמוד לבית כנסת. ערכו שם מסיבת חנוכה והדלקת נרות, לפתע הגיע אדם עם סכין קצבים והחל לדקור אנשים. זה היה פשע שנאה, זה לא שמישהו נכנס וחיפש מישהו ספציפי. הוא חיפש לדקור חסידים יהודים", אמר.

"אנחנו מפחדים לצאת לרחובות, זה נורא מאוד, מעולם לא חווינו משהו כזה", הוסיף עוד. "כולם מפחדים, אנשים מנסים עכשיו להתכנס בתוך עצמם ולנסות להתגבר על מה שהיה. יש ארגון יהודי שעוזר לחולי סרטן שהגיע לדבר עם הילדים ועם האמהות כדי להרגיע אותם. ראש העיר הגיע עם הבכירים לזירה, הוא אמר שהוא יגביר את האבטחה והסיורים ברחוב. אנחנו עכשיו מנסים להתאחד ולהתגבר על כל האירוע הזה. כולנו מפוחדים".