חמישה פצועים בפיגוע אנטישמי בארה"ב

מחבל חמוש במצ'טה פרץ לבית יהודי בעיירה מונסי שבמדינת ניו יורק ופצע לפחות 15 מתפללים מחסידות קוסון, שהשתתפו בסעודת מלווה מלכה במקום. הוא נעצר לאחר מרדף. שניים נפצעו באורח קשה ופונו לבית חולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 07:45 א בטבת התשפ

חמישה פצועים בפיגוע אנטישמי בארה"ב
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הטרור האנטישמי בארה"ב מכה שוב. 15 בני אדם נפצעו לפנות בוקר (א') שעון ישראל, במסיבת חנוכה בביתו של אחד מרבני חסידות קוסוב, בעיירה מונסיי שבמדינת ניו יורק. מחבל חמוש בסכין מסוג מצ'טה פרץ לבית, דקר את המשתתפים ונמלט מן המקום.

חמישה מהמשתתפים, כולם חסידי קוסוב, הועברו לבתי חולים באזור, שניים מהם נפצעו באורח קשה. הדוקר אותר לאחר מרדף במנהטן שבעיר ניו יורק ונתפס. 

דיווחים בתקשורת האמריקאית מספרים כי בסביבות השעה 22:00, שעון מקומי, נכנס אדם אפרו-אמריקאי חמוש במצ'טה, לביתו של הרב רוטנברג - האדמו"ר מקוסון פורשי - והחל לדקור את המשתתפים בסעודת מלווה מלכה שהתקיימה במקום. עדי ראייה סיפרו כי האיש פרץ למקום, דקר חסידים שהיו מחוץ לבית, ובהמשך הצליח להיכנס ולדקור גם בתוך הבית עצמו.

אייקי שיין, עד ראייה, לפיגוע, אמר בגל"צ כי אינו משוכנע שמדובר בפיגוע על רקע אנטישמי: "לא בטוח שהרקע לאירוע אנטישמי, אלא אישי. היו בתי כנסת באזור עם מאות אנשים, למה הוא הלך דווקא לבית של הרב?"

העיירה מונסיי נמצאת כחמישים ק"מ מן העיר ניו יורק, ומתגוררים בה כ-22 אלף איש, בעיקר חסידי ויז'ניץ וסאטמר.