נתניהו: "מגנים בכל תוקף את גילויי האנטישמיות"

פיגוע הדקירה בניו יורק גרר תגובות רבות ממנהיגים בארץ ובעולם, ובמערכת הפוליטית בישראל. ליברמן: "חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 09:29 א בטבת התשפ

נתניהו: "מגנים בכל תוקף את גילויי האנטישמיות"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (א') לפיגוע הדקירה במונסי שבניו יורק, שם נפצעו כחמישה עשר בני אדם, חמישה מהם באורח בינוני וקשה, כשמחבל פרץ לאירוע 'מלווה מלכה' של החסידות. הנשיא כתב: "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים".

עוד הוסיף הנשיא ריבלין כי "האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל מגנה בכל תוקף את גילויי האנטישמיות האחרונים ואת ההתקפה האכזרית באמצע חג החנוכה בבית הרב במונסי בניו יורק. 

"אנחנו שולחים איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נשתף פעולה בכל דרך עם הרשויות המקומיות כדי לסייע למגר את התופעה הזאת. אנחנו מציעים את העזרה לכל מדינה ומדינה".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "הזדעזעתי לשמוע על הפיגוע האנטישמי בעיצומה של מסיבת חנוכה בניו יורק - אירוע חמור ביותר שדורש טיפול שורש מצד הרשויות האמריקאיות. לבי עם הפצועים, משפחותיהם והקהילה. אני בטוח שהממשל האמריקאי יפעל בנחרצות נגד הדוקר השפל ונגד כל פושע שמרים ידו נגד יהודי".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "‏ליבנו הבוקר עם אחינו במונסי ובארה"ב כולה. אלפי שנים של אנטישמיות לא יכבו את האור הגדול שמפיצה האומה היהודית בעולם".

שר החינוך רפי פרץ: "יהודים המקיימים מצוות הדלקת נרות חנוכה ומסיבה קהילתית אצל הרב המקומי מותקפים באכזריות. 
‏המראות האלו נוגעים בכל יהודי באשר הוא. ‏התגברות מקרי האנטישמיות ברחבי ארה״ב ובעולם כולו צריכים להדיר שינה מעינינו, ויש להיאבק בתופעות אלו בצורה קשה. ‏מאחל החלמה מהירה לפצועים".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים במתקפת השנאה במונסיי, ניו יורק. אנו עדים לריבוי מתקפות נגד יהודים בעולם, והאירוע המזעזע הזה במהלך מסיבת חנוכה, הוא עדות נוספת לבעיה העולמית שאנו ניצבים בפתחה. אין לי ספק שהרשויות בארה"ב ששמו את ידם על הדוקר, ינהגו בו באפס סובלנות ויעשו הכל בכדי לגדוע את התופעה".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא ליהודי העולם לעלות לישראל: "‏שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ".

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, אמר: "הזדעזעתי לשמוע הבוקר על ההתקפה האנטישמית בבית רב בניו יורק, בעת הדלקת נרות חנוכה. האנטישמיות מרימה ראש בארה"ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם ועלינו להשמיע קול חזק ולהיאבק נגדה בעזרת מנהיגי המדינות. איחולי החלמה לפצועים וחיבוק גדול לקהילה היהודית בניו יורק".

ח"כ איילת שקד כתבה: "לצערי הרב, בשנת 2020 העומדת לפתחינו, מעשי האנטישמיות כלפי היהודים עולים וגואים בארה"ב, אירופה ושאר העולם, רק בגלל עצם היותם יהודים. 
מעשה הדקירה המזעזע קרה באירוע הדלקת נרות חג החנוכה. בחג שהוא תזכורת להיסטוריה היהודית ולזהות היהודית שלנו. 
אני שולחת איחולי החלמה מהירה לפצועים ולבני משפחותיהם. 
אני קוראת לממשל האמריקאי להחמיר את הענישה כלפי מעשי אנטישמיות מכל סוג ולהגביר את החינוך לסובלנות וקבלת האחר במערכת החינוך".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר בתגובה לפיגוע: "מדובר בנסיון טבח ביהודים בדם קר בלב קהילה יהודית חמה ותוססת שהסבה להדלקת נרות. חגי ישראל הפכו בשנה האחרונה מחגים של אור לחגים של חושך ופחד עבור יהודים ברחבי העולם והאור של חנוכה הפך לחג של שפיכות דמים. רשויות אכיפת החוק בארה"ב עושות מאמץ עצום להגן על הקהילה היהודית, אך יש לפעול בנחישות ובמלחמת חורמה אל מול העליה האדירה והקשה של גילויי אנטישמיות קשים וכואבים. יהודי חובש כיפה אינו יכול להיות בטוח ברחובות ניו יורק הוא אינו מצב מתקבל על הדעת. זה תמיד מתחיל ביהודים אבל אף פעם לא נגמר ביהודים".

סגן השר יעקב ליצמן על בפיגוע במונסי: "מזעזע לראות שוב שאנשים חפים מפשע נפגעים רק בשל היותם יהודים. זהו מצב נוראי שמנהיגי המדינות נדרשים לשים לו סוף. מתפללים לרפואת הפצועים ומחזקים את ידי הקהילה במונסי".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים-יעקב חגואל בתגובה לאירוע הדקירה בבית הכנסת באזור ניו יורק: "אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים. אני דורש מהממשל בארה"ב להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות  נגד שנאת זרים.
אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות".

הקרן החדשה לישראל מסרה: "מזועזעים מהפיגוע הנורא בבית הכנסת במהלך הדלקת נרות חנוכה בעירייה מונסי שבניו יורק. אנו מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ולשלום המשפחות. אנו עוקבים בדאגה אחרי העלייה בתקריות אנטישמיות הנועדו לפגוע בלב היהודי - בבתי כנסת, בתי רבנים ובמרכזי קהילות. שום שנאה בעולם לא תצליח לכבות את חג האורות".