נאום הניצחון של נתניהו: "אדאג להכרה בכל היישובים ביהודה ושומרון"

בנאום הניצחון של נתניהו הואמונה את הישגיו "הכרה אמריקאית בירושלים וברמת הגולן, וקביעה אמריקנית שההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינ"ל". ומבטיח שיכירו בכל הגבולות הישראלים, בבקעת הירדן ובישובים ביו"ש. בנאום לא התייחס כלל לסער

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/19 11:49 כט בכסלו התשפ

נאום הניצחון של נתניהו: "אדאג להכרה בכל היישובים ביהודה ושומרון"
רה"מ נתניהו, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

אחרי הנוקאאוט בפריימריז, נתניהו בנאום ניצחון: בתחילה הודה נתניהו לראשי המטה,לשרים, לח"כים, לפעילים מטעם הליכוד, בסוף הודה למצביעים "אני לחמתי בשבילם והם לחמו בשבילי". "זהו ניצחון כביר" קבע נתניהו ומונה את הסיבות, "גברנו על מזג האוויר, גברנו על הפייק ניוז, גברנו על התקשורת והשמאל שהיו נגדי. עכשיו הזמן שהימין ינצח בבחירות!" ואינו מזכיר כלל את אופציית האחדות.

"רוב העם תומך בימין ובי", וממשיך במסר למצביעים "הפריימריז העידו על תמיכה בדרכי, העתיד יהיה בידנו אם רק נצא להצביע בבחירות הקרובות". נזכיר שבפריימריז אכן לא היו אחוזי הצבעה גבוהים רק 49% אחוזים.

"במשך 11 שנים ארוכות נאלצתי להיאבק במדיניות אמריקנית שדרשה מאיתנו ויתורים מסוכנים" מכוון לממשל אובמה " עמדתי לבד מול הסכם הגרעין עם איראן, לא וויתרתי ונשארתי נאמן לביטחון ישראל". "אחרי מאבק של 11 שנים, מדיניות ארה"ב השתנתה ואז התחלתי לקדם השיגים כבירים".

נתניהו עובר להודה לנשיא טראמפ, וציין את השינויים ביחסי ישראל ארה"ב מאז "הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות לירושלים, הכרה בריבונות ברמת הגולן, וקביעה אמריקנית שההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינ"ל. כל זה בשלוש שנים".

משם ממשיך נתניהו בהבטחות לעתיד "ראשית, לקבע סופית את גבולינו, להביא להכרה אמריקאית בהכלת ריבונותינו בבקעת הירדן ובצפון ים המלח, להביא להכרה אמריקאית בהחלת ריבונותינו על כל הישובים ביו"ש, הביא לברית הגנה היסטורית עם ארה"ב שתשמר לחלוטין את חופש הפעולה של ישראל, לבלום סופית את איראן וגרורותיה, להביא לנרמול יחסים ולבריתות, ובסופו של דבר להסכמי שלום עם מדינות ערב".

נתניהו מתנה את הבטחותיו במידה  וייבחר שוב לראשות הממשלה "ברגע זה ישראל זקוקה לממשלה לאומית חזקה עם ראש ממשלה חזק, שנלחם כל היום למען המדינה כדי להביא אותה לשיאים חדשים וזה אפשרי לחלוטין אם ננצח".  
 

בנאום נתניהו בלט היעדר התייחסות ליריבו בפריימריז, גדעון סער. וכעת נתניהו לא מדבר יותר על ממשלת אחדות.