העתירה נגד שריון נוסף ליו"ר הבית היהודי חזרה לדיון

אחרי שאתמול נמחקה העתירה של ארז צדוק, למנוע שריון נוסף ליו"ר המפלגה, רק בגלל שאינו חבר במפלגה יותר. הושבה העתירה והיא דורשת לחזור אל חוקי המפלגה הראשונים, ולא להתנהל כאילו החדשים קיימים גם אם לא אושרו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/12/19 14:08 כח בכסלו התשפ

העתירה נגד שריון נוסף ליו"ר הבית היהודי חזרה לדיון
צילום: כיפה

אמש (ד') בוטלה עתירתו של ארז צדוק, חבר לשעבר במפלגת הבית היהודי, שביקשה למנוע מיו"ר המפלגה לשריין מקום למועמד שלא נבחר בפריימריז של המפלגה. המשמעות היא שהסיכוי לראות ברשימת המפלגה לכנסת מועמדים שנבחרו באופן דמוקרטי הולכים וקטנים. בעקבות כך החזירו היום את העתירה, עו"ד אבינעם גואלמן ועו"ד איל בר לב.


להורדת הקובץ

אחרי שניר אורבך וחברי בית הדין במפלגה, מחקו את העתירה רק בגלל שצדוק אינו חלק מהמפלגה, החליטו חברי מרכז המפלגה לא לתת יד לדבר והחליטו להחזיר את העתירה. "עם כל הכבוד, היו צריכים לתת תצהיר, ודחו כל הזמן את העתירה בטענה שהיא אינה רלוונטית, עד שמצאו את הפתרון של המחיקה כי העותר אינו חבר המפלגה" מסר עו"ד גואלמן.

"העתירה רלוונטית, היא מראה איך נראית המפלגה שלנו, ואנו דורשים תגובה עד מחר. הצדק צריך להינתן". " אנו רוצים לא מעוניינים בתקנון מימי בנט, אנו רוצים לבטל את כל התקנות החדשות, לא רק את השריון הנוסף ליו"ר. אנו רוצים לחזור לתקנון המקורי מימים ימימה". גואלמן מוסיף " מה שעצוב זה שהמפלגה מתנהלת כאילו התקנות החדשות קיימות למרות שלא אושרו מעולם, אני בטוח שבבית הדין במפלגה יש כאלו שדעתם לא נוחה עם ההתנהלות הזו". 

גואלמן סיכם את דבריו "אנו מפלגה דמוקרטית, אי אפשר עוד להתחמק, אני דורש מאורבך לתת תצהיר. די להתנהג במחשכים כמו בתקופת בנט האפילה"