רשימה של שריונים: יו"ר הבית היהודי יוכל לשריין מקומות ברשימה

בעקבות פרסומים בכיפה, שחשפו את דרישת יו"ר הבית היהודי (אז נפתלי בנט) לשריין מועמדים ברשימה, הוגשה לפני כשנה עתירה לביטול המהלך. הבוקר היא נמחקה. מה שעלול לגרום לרשימה לכנסת להיות מורכבת משריונים בלבד

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 25/12/19 12:53 כז בכסלו התשפ

רשימה של שריונים: יו"ר הבית היהודי יוכל לשריין מקומות ברשימה
הרב רפי פרץ, צילום: חדשות כיפה

לאחר למעלה משנה, בוטלה היום (ד') עתירתו של ארז צדוק, חבר לשעבר במפלגת הבית היהודי, שביקשה למנוע מיו"ר המפלגה לשריין מקום למועמד שלא נבחר בפריימריז של המפלגה.

צדוק ביקש בזמנו למנוע את המהלך לפיו ברשימה המשותפת של הבית היהודי ומפלגת תקומה לכנסת, יהיו בעשירייה הראשונה, רק שלושה מקומות לנבחרים בפריימריז של המפלגה. שכן המהלך כלל שני שריונים בעשירייה ליו"ר מהפלגה, שריון לחבר מרכז, וכן שריונים לאיחוד עם מפלגת תקומה.

צילום: ללא

בהצבעה שנערכה בקשתו של בנט עברה, אך בעקבות הפרסום בכיפה נערכה ספירת קולות חוזרת, בשל חשש שהספירה נעשתה לא כראוי. צדוק אמר אז "יש פה ניסיון להשתלט בכוח על המפלגה נגד רצון המתפקדים, גם במחיר של הרס המפלגה. נפתלי בנט החליט שהוא רוצה להפוך את המפלגה לדיקטטורה, ולא אכפת לו להרוס אותה בדרך. לא אכפת לו להרוס כל ערך מוסרי וערכי ואת חופש הבחירה ואת הדמוקרטיה".

היום, למעלה משנה אחרי, הוצבה העתירה בפני בית הדין העליון של המפלגה ונמחקה. הסיבה איננה נובעת מהסברים מדוע העתירה אינה צודקת, אלא בגלל הפרט הפשוט- שצדוק כבר איננו חבר המפלגה. מה שמותיר את שריוני היו"ר על כנם. 

עם זאת, מאוחר יותר הודיע הרב פרץ כי בכוונתו שלא לשריין אנשים לרשימת המפלגה לכנסת הקרובה, זאת חרף אפשרותו החוקית לעשות זאת. 

כזכור, מפלגת הבית היהודי הסכימה על ריצה משותפת עם מפלגת "עוצמה יהודית", ואף הכריזה כי היא מעוניינת באחדות גם עם מפלגת נעם ומפלגת יחד, וכמובן שאלת האיחוד עם "האיחוד הלאומי" תלויה ועומדת. כך שישנה אפשרות שחמשת המקומות הראשונים כבר ממלא יהיו משוריינים, עליהם יש להוסיף את השריונים לאישה, ושריונים למפלגות אחרות.  יחד עם הסקרים המנבאים למפלגה לא יותר מחמשה מנדטים - נראה כי הסיכוי לראות ברשימת המפלגה לכנסת מועמדים שנבחרו באופן דמוקרטי הולכים וקטנים.

https://twitter.com/ErezZadok1/status/1209780707809202176