המשטרה: נהג האוטובוס מהתאונה מסוכן לציבור

לאחר שכבר סוכם על שחרורו של אלכסנדר לייבמן למעצר בית, המשטרה חוזרת בה ומבקשת להאריך את מעצרו. על פי בדיקה, לייבמן נהג במשך שבע שעות ברצף בניגוד לחוק

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/12/19 12:50 כח בכסלו התשפ

המשטרה: נהג האוטובוס מהתאונה מסוכן לציבור
מתנדבי זק"א במקום התאונה, צילום: דוברות זק"א

התפתחות בחקירת תאונת האוטובוס: המשטרה ביקשה היום (ה')  להאריך את מעצרו של אלכסנדר לייבמן, נהג האטובוס, שהיה אמון על נסיעת קו 947 של אגד, והתנגש בבטונדה. במהלך הדיון נטען על פי חוקר ממכוני התנועה של מרחב השפלה, כי בבדיקה שערך נמצאה כי הנהג נסע במהירות של 80 קמ"ש, לאחר בדיקת הקופסה השחורה של האוטובוס.

מנגד על פי אותה קופסה שחורה, עולה כי לייבמן נהג על האוטובוס במשך שבע שעות ברצף, מהשעה אחת בצהריים ועד שמונה בערב ללא הפסקה, וזאת בניגוד לחוק. בשל כך מתכוונים במשטרה לזמן בכירים באגד להסביר כיצד לא נאכף החוק ונתנה האפשרות לנהג לנסוע ברצף כזה עם נוסעים.

לכן, חרף העובדה שבדיון הקודם המשטרה הסכימה לשחרר את לייבמן למעצר בית, מבקשת המשטרה שוב להאריך את מעצרו בטענה כי הוא מסוכן לציבור. השופטת, זוהר תיבון סגל, הביעה מורת רוח מהתבטאות נציג המשטרה ושאלה "איפה אתה מוצא מסוכנות אם הוא במעצר בית?". לבית המשפט הגיעה גם רעייתו של הנהג והשופטת שאלה אותה מה דעתה על התאונה והיא ענתה 'אני בשוק'.