בית המשפט העליון קיבל את ערעור משפחות חטופי תימן

הפרשה שלא נגמרת: אמש התקבל ערעור משפחות הילדים החטופים מתימן, נגד מדינת ישראל והסוכנות היהודית בגין היעלמות ילדיהן. מדובר רק ב11 משפחות מתוך 80 שפנו כנגד המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/19 08:30 כז בכסלו התשפ

בית המשפט העליון קיבל את ערעור משפחות חטופי תימן
העצרת למען ילדי תימן החטופים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערעור של משפחות ילדי תימן, כנגד מדינת ישראל והסוכנות היהודית, התקבל אמש (ג') בבית המשפט העליון. המשפחות הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט, ומקווים שבסוף יודע להם מה עלה בגורלם של ילדיהם, שלטענתם הועלמו בימי המדינה והסוכנות.

הערעור התקבל רק כלפי 11 משפחות מתוך 80 שפנו אל בית המשפט, לאחר שהמדינה טענה שהיא אינה יודעת מה עלה בגורלם של אותם ילדים. הפרשה שנסחבת עוד מימי ראשית המדינה, הביאה לכך שמרבית ההורים כבר אינם והתביעה עברה לרשות האחים שנותרו. רק חמש אמהות מתוך 11 המשפחות עוד בחיים.

במסגרת התביעה, התובעים דרשו פיצויים בגין הנזקים הנפשיים שנגרמו להם כשנעלמו ילדיהם ואחיהם מבתי התינוקות במחנות העולים. העליון קיבל את הערעור, לאחר שבית המשפט המחוזי דחה בחודש פברואר האחרון את התביעה על הסף וקבע כי מדובר באירועים שונים ונפרדים ולכן יש להגיש תביעות נפרדות.   

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן