"בכזאת תחלואת שפעת לא נתקלתי מעולם"

תינוקת בת שנה וחצי מרחובות נפטרה משפעת, והיא מצטרפת להלל דחבש מנהריה ולנערה נוספת בת 14 שנפטרו גם הם מהשפעת שתקפה אותם. כמות החולים השנה בשפעת זינקה מאשתקד בכמעט ב- 50%

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/19 16:03 כו בכסלו התשפ

"בכזאת תחלואת שפעת לא נתקלתי מעולם"
חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

קורבן נוסף למתקפת השפעת: פעוטה כבת שנה וחצי שהייתה חולה בשפעת נפטרה אמש (ד') בבית החולים קפלן ברחובות. היא פונתה לבית החולים במצב אנוש תוך פעולות החייאה, אך הרופאים בחדר המיון שנאבקו על חייה נאלצו לקבוע את מותה. דבר מחלתה בשפעת התגלה בבדיקת דם שבוצעה לה. בזאת מצטרפת הפעוטה להלל דחבש מנהריה ולנערה נוספת בת 14, שנפטרו גם הם משפעת, יומיים קודם לכן.

עוד שניים נוספים מאושפזים כעת ומצבם מוגדר קשה, האחת היא ילדה בת עשר שלא חוסנה נגד שפעת, נמצאת במצב קשה עם כשל כלייתי ומאושפזת בטיפול נמרץ. השני הוא גבר בשנות ה-40 לחייו, שמאושפז בטיפול נמרץ בעקבות השפעת, בשלב זה הוא המחובר למכונת לב-ריאה. 

על פי נתוני משרד הבריאות, כמות החולים הקשים בשפעת זינקה השנה בכמעט 50%, כאש בשנה שעברה הובלו לחדרי המיון 45 חולים קשים, לעומת 98 חולים בשנה הנוכחית. עם זאת, כמות הנפטרים נמוכה ביחס לאשתקד, כאשר השנה המספר עומד על עשרה נפטרים כולל התינוקת, לעומת שבעה עשר מאשתקד.

לאחר מות שני הצעירים בתחילת השבוע מסיבוך מחלת השפעת ולאחר שקרוב ל-100 חולים שאושפזו על אותו רקע, קופות החולים התמלאו אמש באנשים שהגיעו לקבל את החיסון שימנע מהם להידבק בנגיף. "גם ותיקי הרופאים כמוני לא נתקלו בכזו אגרסיביות של המחלה וזה תמרור אזהרה לכולם. שנים רבות שאני רואה חולי שפעת אבל בכזאת תחלואה לא נתקלתי מעולם. אסור לחשוב 'לי זה לא יקרה'" אומר  פרופ' יעקב לביא, מנהל היחידה להשתלות לב במרכז הרפואי שיבא.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן