השר ישראל כ"ץ: "לא מפנים את חאן אל אחמר בגלל האג"

בעקבות החלטת בית הדין הבין לאומי בהאג, לפתוח חקירה נגד ישראל, מודיע שר החוץ שלא יפנו את חאן אל אחמר, למרות החשש כי מהלך זה עלול להיות "הקש האחרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 09:10 כד בכסלו התשפ

השר ישראל כ"ץ: "לא מפנים את חאן אל אחמר בגלל האג"
השר כץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בעקבות החלטת בית הדין הבין לאומי בהאג, לפתוח חקירה נגד ישראל בטענה כי ישנו חשד לביצוע פשעי מלחמה מצד מדינת ישראל בגדה המערבית, בעזה ובמזרח ירושלים. בראיון בכאן ב' התייחס הבוקר (א') שר החוץ ישראל כ"ץ, לעניין פינוי חאן אל אחמר ואמר "אנחנו לא מפנים את חאן אל אחמר בגלל החשש מבית הדין הבינלאומי הפלילי - חשש שזה יהיה 'הקש האחרון' מבחינתם".

להחלטה שלהעמיד את ישראל לדין ולהגדירה כפושעת מלחמה יש השפעות קריטיות. החלטה שכזו עשויה להוביל למצב שבו ישראלים יסתכנו במעצר במידה יצאו מהארץ. תרחיש כזה מסוכן לישראל, ויהפוך אותה בפועל למדינה ביחסים בין - לאומיים לא בריאים. כמו כן גם היועמ"ש הגיב והבהיר כי: "אין כל מקום להתערבות שיפוטית בין-לאומית במצב זה".  

במהלך הראיון השר כ"ץ גם התייחס לפריימריז לראשות הליכוד, שייערכו בחמישי הקרוב. "יש פריימריז לראשות הליכוד בין נתניהו לסער, אני ראש המטה של נתניהו. תפקידי, כמו חברים רבים שפועלים איתי, הוא למקסם את התמיכה בנתניהו", הבהיר כ"ץ. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן