היועמ"ש נגד בית הדין בהאג: אין לכם סמכות להעמיד לדין

לאחר דבריה של תובעת בית הדין בהאג, כי ייתכן וישראל ביצעה פשעי מלחמה, עונה מנדלבליט: אין להם סמכות להעמיד לדין

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/12/19 21:10 כג בכסלו התשפ

היועמ"ש נגד בית הדין בהאג: אין לכם סמכות להעמיד לדין
היועמ"ש אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי נגד בית הדין בהאג: לאחר שפורסם מוקדם יותר כי תובעת בית הדין בהאג סוברת שבוצעו פשעי מלחמה בישראל, עונה היועמ"ש בתגובה "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית, המחויבת ופועלת לכיבוד החוק הבין-לאומי והערכים ההומניטריים. מחויבות זו עמדה ועומדת איתנה במשך עשורים, דרך כל האתגרים והזמנים הקשים שמדינת ישראל ניצבה מולם. היא נטועה באופיה ובערכיה של מדינת ישראל, ומובטחת על ידי מערכת משפטית חזקה ועצמאית, ששמה הולך לפניה בכל העולם."

עוד הוסיף, היועמ"ש ש"אין כל מקום להתערבות שיפוטית בין-לאומית במצב זה, מצדו של בית הדין שאמור היה לטפל בזוועות החמורות ביותר במקומות בהם שלטון החוק קרס. בנסיבות אלו, העובדה שתובעת בית הדין בחרה לקדם הליכים בעניינה של מדינת ישראל, בעקבות פנייה של הרשות הפלסטינית – בלתי מתקבלת על הדעת. יתרה מכך, כפי שעולה מחוות הדעת שפרסמתי ביום שישי האחרון, לבית הדין אין ולא יכולה להיות סמכות שיפוט מסיבות משפטיות ברורות, ושום לוליינות משפטית לא תשנה זאת."

מנדלבליט סיים וטען "התובעת טוענת שהרשות הפלסטינית היא מדינה אף על פי שברור וגלוי שהרשות הפלסטינית אינה מדינה. התובעת ממשיכה וקובעת מהו השטח של אותה "מדינה", על אף שהצדדים הסכימו לפתור את המחלוקת ביניהם לגבי אותו שטח במסגרת משא ומתן עתידי."