גנץ בתגובה לבית הדין בהאג: זוהי החלטה פוליטית

יו"ר כחול לבן תקף את דבריה של תובעת בית הדין בהאג, שסוברת כי בוצעו פשעי מלחמה בישראל. ח"כ צבי האוזר האשים את ראש הממשלה נתניהו ואמר "ביבי קח אחריות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/12/19 18:40 כג בכסלו התשפ

גנץ בתגובה לבית הדין בהאג: זוהי החלטה פוליטית
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר דבריה של תובעת בין הדין בהאג, פאטו בנסודה, כי בוצעו פשעי מלחמה בישראל בשנת 2015, מגיעה תגובתו של יו"ר כחול לבן,בני גנץ. גנץ כתב היום בטוויטר כי "שירתתי את מדינת ישראל לאורך 38 שנה, מחייל ועד לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. אני קובע באופן חד משמעי כי צה"ל הוא מהצבאות המוסריים ביותר בעולם. חיילי צה"ל נושאים בכיסם את פנקס רוח צה"ל שהיא רוח של שמירה על טוהר הנשק וכבוד האדם- על כך תמיד הקפדנו ותמיד נקפיד. צה"ל ומדינת ישראל אינם מבצעים פשעי מלחמה."


עוד מוסיף גנץ כי "אין בסיס לדרישת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, זוהי החלטה פוליטית ולא משפטית. אני מדגיש- במאבק על הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל להגן על עצמה: אין קואליציה ואופוזיציה, כולנו נירתם למאבק למען הצדק ולמען זכותנו הבסיסית להגן על מדינת ישראל ואזרחי ישראל."

גם ח"כ צבי האוזר (כחול לבן) האשים את נתניהו  ואמר "‏זה הסיפור מאחורי הכישלון היום בהאג: באפריל 2015 בחר נתניהו להבליג ולא להפעיל לחץ אמיתי על אבו מאזן והרשות להימנע מלהצטרף לבית הדין הבינלאומי בהאג. הבטיחו ש׳יהיה בסדר׳ ומדיניות ה׳הכלה׳ אומצה אז בשאננות. היום אנו מתחילים לאכול את פרי הבאושים של המחדל ההיסטורי של 2015. ביבי קח אחריות"

שגריר ישראל באו"ם,דני דנון האשים את הראשות הפלסטינית ב"שימוש פוליטי ציני" במוסד שיפוטי והוסיף כי הוא מקווה שבית הדין לא יאפשר את פתיחת החקירה. במקביל, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הרגיע מוקדם יותר ואמר כי לבית הדין בהאג אין סמכות לפעול מול אזרחי ישראל. "רק מדינות ריבוניות יכולות להקנות לבית הדין סמכות שיפוט פלילית. הרשות הפלסטינית, באופן מובהק, אינה עומדת בתנאים לקיומה של מדינה בהתאם למשפט הבינלאומי ולאמנת רומא" מסר.