דני דנון באו"ם: דור שלם בישראל סובל מטראומה

שגריר ישראל באו"ם הציף בפני חברי מועצת הביטחון את המצב הבלתי נסבל אותו חווים תושבי הדרום ועוטף עזה. את הדברים אמר בדיון שעסק במזרח התיכון. שגרירת ארה"ב הוסיפה: איתנות תושבי ישראל מדהימה אותי

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/12/19 19:45 כ בכסלו התשפ

דני דנון באו"ם: דור שלם בישראל סובל מטראומה
דנון וראמר, צילום: משלחת ישראל לאו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם דנה היום (ד') בנושא מזרח התיכון, ובפתיחת הדיון דיברה אדל ראמר, תושבת קיבוץ נירים שבעוטף עזה. ראמר פנתה לחברי המועצה ושאלה אותם "האם אי פעם יצא לכם לרוץ על מנת להציל את חייכם? כשאני שומעת 'צבע אדום', אני יודעת שיש לי בין 5 ל-10 שניות להגיע למקום בטוח. אם אני לא ליד מרחב מוגן אני פשוט מכסה את ראשי ומקווה שכל מה שנופל לא ייפול קרוב מדי אלי".

אדל הוסיפה ושיתפה על המצב בשטח: "במשך 11 סבבי ההסלמה האחרונים שוגרו 1,800 רקטות ליישובי עוטף עזה. מה אתם הייתם עושים אם 1,800 טילים היו נורים לארצכם? ילדים בעוטף חיים בתחושה שמחבלים יכולים להיכנס דרך מנהרות באמצע הלילה. הבקשה לטיפולים נפשיים עלתה ב-231% בשנים האחרונות, מרביתם בקרב ילדים".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, התייחס לדבריה של ראמר. "דור שלם בישראל לא יודע מהם חיים ללא ריצה למקלטים, דור שלם סובל מטראומה, מפחד של רעשי חפירת מנהרות מתחת לבתיהם. קשה להיות תושב בכל מקום שבו המשטר האיראני שולח את זרועותיו. הרפובליקה האיסלאמית לא דואגת לתושביה אלא רק לקידום האידיאולוגיה הקיצונית שלה" טען.

ראמר הוזמנה לכנס על ידי שגרירת ארצות הברית באו"ם, קלי קראפט שנחשבת אוהדת ישראל גדולה וממשיכה את הקו אותו החלה קודמתה בתפקיד ניקי היילי. קראפט התייחס לדבריה של אדל ראמר ואמרה: "לעיתים מועצה הביטחון לא מסוגלת לראות את המציאות בה ישראלים חיים בפחד, במקום זה, היא מוכנה לקבל גינויים נגד ישראל. מדהימה אותי האיתנות של תושבי ישראל. במקום לגנות את ישראל - יש לחקות אותה. חוזקתה מחייה את התקווה לפתרון. אמרתי בעבר ואגיד שוב - לישראל לא תהיה חברה טובה יותר מקלי קראפט״.