רבנים בציונות הדתית נגד בר אילן

קיום הכנס בנושא הלהט"ב באוניברסיטה בר אילן, החריפה את הקולות המתנגדים לה בציונות הדתית. כעת מספר רב של רבנים מהמגזר יצאו במכתב חריף בו הם קוראים להחרים את האוניברסיטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/19 22:30 כא בכסלו התשפ

רבנים בציונות הדתית נגד בר אילן
אוניברסיטת בר אילן, צילום: shutterstock

סערת כנס בר אילן ממשיכה: לאחר הלחצים מצד הסטודנטים וארגון ליב"ה, והרב משה הגר, חבר הנהלה לשעבר באוניברסיטה, שבראיון באתר יצא באופן חריף נגד- ההחלטה של אוניברסיטת בר אילן לקיים כנס בנושא הלהט"ב. כעת מצטרפים למאבק גם רבים מרבני הציונות הדתית כנגד האוניברסיטה וקוראים להחרימה. 

בין החותמים על המכתב הדרמטי, ניתן למצוא את הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב דוד פנדל, הרב יהושע שמידט, הרב יהושע ואן דייק, הרב דוד דודקביץ, הרב יגאל קמינצקי, הרב אלחנן בן נון, הרב ציון טוויל, הרב אמיר ממן, הרב אפרים גיאמי ורבנים נוספים. יש להזכיר כי האוניברסיטה היא מכילה סטודנטים רבים מהציונות הדתית וביניהם תלמידים של הרבנים הנ"ל.

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: ללא

במכתב כתבו: "הזדעזענו לשמוע על כנס המתקיים בעיצומם של ימי החנוכה, בהם ניצחנו את תרבות יוון שניסתה לקעקע את רוח ישראל בראש ובראשונה במלחמה כנגד קדושת המשפחה, ונותן במה של כבוד לאותם הרעיונות העוקרים את מושג המשפחה כנגד כל נורמליות אנושית ובוודאי כנגד רוח ישראל ותורתו".

צערנו גבר עוד יותר מהידיעה כי הכנס אורגן על ידי אוניברסיטת בר אילן, הנקראת על שמו של הרב מאיר בר אילן זצ"ל ונועדה מלכתחילה להיות אוניברסיטה דתית. במעשה איום זה, האוניברסיטה נכנעה בפני הלכי הרוח הקיצוניים והזרים הללו ובחרה להיות חלק משטיפת המח הציבורית, ככל הנראה מתוך התרפסות וכוונה להתראות כאוניברסיטה 'פתוחה' ו'מתקדמת' בעיני מאן דהו".

את המכתב סיכמו: "לכן באנו לומר דעתנו בקול צלול וברור, שאירוע שכזה מעיד שהאוניברסיטה איבדה לגמרי את המטרה שלשמה נוסדה,  בחרה בדרך שאינה ראויה לשום מוסד אקדמי, ועל אחת כמה וכמה שאין להגדיר אותה מכאן ולהבא כמקום דתי. בהתאם לכך נכוון גם את תלמידינו בהמשך דרכם שלא ללמוד באוניברסיטה זו, ולחפש מוסד לימוד אקדמי שיתאים יותר לערכיהם, ערכי התורה ותרבות ישראל האמיתית".