הרב משה הגר-לאו: "אוניברסיטת בר אילן סוטה מדרכם של מייסדיה"

בראיון לכיפה, הרב משה הגר-לאו, חבר הנהלה לשעבר, יוצא נגד קיום הכנס בנושא הלהט"ב והקוויריות באוניברסיטת בר אילן. הרב מסביר מדוע פרש מחברותו באוניברסיטה, ומה הוא חושב על הטענה של ההנהלה לקיום הכנס "בשם המחקר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/12/19 17:13 כא בכסלו התשפ

הרב משה הגר-לאו: "אוניברסיטת בר אילן סוטה מדרכם של מייסדיה"
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

סערת כנס בר אילן: בצל הכנס באוניברסיטת בר אילן העוסק בתופעת כנס הלהט"ב והקוויריות יצאו סטודנטים בשיתוף ארגון ליב"ה כנגד הכנס, והפעילו לחצים שונים, כגון הפגנה מול ביתו של זבולון אורלב, על מנת למנוע את קיימו.

בעקבות כך הוציאה היום (ה') הנהלת האוניברסיטה מכתב לחברי הסגל האקדמי, לא להיכנע ללחצים של ארגון ליב"ה ואחרים.  ההנהלה נימקה את הסיבה לה היא רואה לנכון לקיים את הכנס: ""כידוע, המשימה המרכזית של האקדמיה היא לחקור ולשאול שאלות בכל תחומי הדעת".

במערכת כיפה פנינו לרב משה הגר-לאו, חבר לשעבר באוניברסיטה, שפרש לאחרונה מחברותו באוניברסיטה, להגיב על הדברים:

האם נכון שהרב פרש בגלל קיום הכנס?

"איני חבר יותר באוניברסיטה, פרשתי לפני חצי שנה בגלל הכינוס הקודם שעסק בנושא. הודעתי להנהלה שאני פורש מחברותי בבר אילן- אני כבר לא שם".

מה דעת הרב על הכנס הנוכחי?

"אני חושב שפרשתי מעידה על כך באופן ברור, מה כבר אני יכול להגיד, אוניברסיטת בר אילן סוטה מדרכם של מייסדיה! זהו כנס בנושא של דברים שאינם ראויים".

הרב מזדהה עם טענותיו של ארגון ליב"ה?

"אני לא מכיר את ארגון ליב"ה ואת עמדותיו. אני אומר את דעתי".  

האם הרב מקבל את טענת ההנהלה, שנכון לעסוק בדברים הללו בשם המחקר?

"אינני מסכים לטענה שזה בשם המחקר, יש מקום למחקר כשהוא נעשה בצנעה, כשמפרסמים בראש חוצות זה כבר לא מחקר. אפשר לחקור אבל יש לעשות זאת בצניעות ובאחריות. כשמפרסמים זה כבר לא מחקר. יש מקום לעשות בדיקות לכל מיני תופעות שליליות בעולם אבל לא בפרהסיה". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן