סקר מנדטים: מצב הימין משתפר, אך עדיין מפגר מאחור

כחול לבן שומרת מעמדה כמפלגה הגדולה, אך הליכוד מתחיל לצמצם את הפער. גוש הימין בהפרש של מנדט אחד לטובת השמאל, ועדיין ההכרעה נמצאת אצל ליברמן שנישאר יציב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/19 21:28 כא בכסלו התשפ

סקר מנדטים: מצב הימין משתפר, אך עדיין מפגר מאחור
הבחירות נראות קרובות מתמיד, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

סקר מנדטים חדש של מכון סמית עבור ׳רדיו 103׳  מביא נתונים חדשים שמשנים את המצב מכפי שהיה לפני, הסקר הוא בהנחה שנתניהו עדיין ראש הליכוד: 

כחול לבן עדיין המפלגה הגדולה ביותר ומובילה עם 35 מנדטים. לעומת זאת מצב הליכוד משתפר, למרות המתיחות במפלגה, ועולה ל-32 מנדטים, אכן הקלה לנתניהו. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 13מנדטים, כך שתהיה המפלגה הגדולה ביותר במקרה של ממשלת אחדות.

אחריה ש"ס ששומרת על כוחה עם 8 מנדטים, ומיד אחר כך יהדות התורה עם 7 מנדטיםישראל ביתנו בראשות ליברמן שנשארת לשון המאזניים נשארת עם 7 מנדטים, ללא שינוי. הנתון הבא הוא השיפור הגדול ביותר וייתכן כי עוד יגדל, הימין החדש עם 5 מנדטים וזאת לפני שנודע שאיילת שקד תרוץ יחד עם בנט בראשות המפלגה.

העבודה-גשר עדיין מדשדשת מאחור עם 5 מנדטים בלבד, איחוד מפלגות הימין יורד ל-4 מנדטים אך בסה"כ גוש הימין גדל. ואחרונה מפלגת המחנה הדמוקרטי שמגרדת את אחוז החסימה גם עם 4 מנדטים, ובכך שומר את גוש השמאל עם מנדט יותר מהימין.   

סה"כ: גוש השמאל- 57 מנדטים, גוש הימין- 56 מנדטים וליברמן עם 7 מנדטים, אם יחבור לשמאל הם יהיו 64 מנדטים.

עוד עולה מהסקר נתון מפתיע כי אם גדעון סער עומד בראש הליכוד, גוש הימין גדל באופן משמעותי וגוש השמאל יורד, אמנם עדיין אין מספיק קולות להקים קואליציה בלי ישראל ביתנו. 

אז במקרה שסער עומד בראש הליכוד אז מפת חלוקת המנדטים הייתה נראית כך:

כחול לבן יורד ל-33. הליכוד יורד גם כן ל- 30, אך הפער נותר זהה. הרשימה המשותפת נשארת עם 13. ש"ס עולה ל-9יהדות התורה נשארת עם-7. ליברמן יורד ל-6. הימין החדש בעלייה גדולה ל-8איחוד הימין גם כן עולה ל-5. העבודה-גשר ללא שינוי 5. המחנה הדמוקרטי הקטנה ביותר עם 4.

על פי החלוקה לגושים: גוש ימין- חרדים בראשות סער: 59 מנדטים. גוש שמאל- מרכז- ערבים: 55 מנדטים. ישראל ביתנו- 6 מנדטים.