רגע לפני הטקס: בג"צ עצר את המינוי של אוחנה

השופט מני מזוז הוציא צו ארעי לעצירת מינויה של אורלי בן ארי למ"מ פרקליטת המדינה, בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון. הצו התקבל דקות לפני תחילת טקס כניסתה של בן ארי לתפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 11:04 כ בכסלו התשפ

רגע לפני הטקס: בג"צ עצר את המינוי של אוחנה
אמיר אוחנה עם אורלי בן ארי, צילום: תקשורת שר המשפטים

בג"צ נגד הממשלה. שופט העליון, מני מזוז, הוציא הבוקר (ד') צו ארעי המקפיא את מינויה של אורלי בן ארי-גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליטת המדינה. 

הצו הוצא על ידי מזוז דקות לפני תחילת טקס החילופים שאמור היה להיערך במשרד המשפטים, בו היתה צריכה בן ארי להיכנס לתפקיד, ולהחליף את הפרקליט היוצא, שי ניצן.

ההחלטה הגיעה לאחר עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון. כזכור, אמש תקף שר המשפטים, אמיר אוחנה, את הדיווח בחדשות 13 כי בג"צ ימנע את מינויה של בן ארי, וטען כי יש "יחסי תן וקח מכוערים בין התקשורת לגורמים במערכת המשפט".

בן ארי-גינזברג מונתה אמש לתפקיד על ידי שר המשפטים. בעקבות המינוי הודיע נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, כי מדובר במינוי בעייתי, והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הודיע כי המינוי אינו תקין, וכי על השר למנות בכיר בפרקליטות.\

אוחנה: לא אהפוך את הטקס לזירת התגוששות

גם לאחר הוצאת הצו, טקס הפרידה במשרד המשפטים משי ניצן המשיך על פי התכנית. היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הגיע למקום, והתקבל במחיאות כפיים סוערות.

שר המשפטים אוחנה אמר בנאומו: "הזמנים מורכבים, רגישים וטעונים למדינה, למערכת המשפט ולפרקליטות. קל מאוד, מתבקש כמעט, להפוך את האירוע הזה לזירת התגוששות. לא היום, לא עכשיו. מבחינתי, האירוע יישאר ממלכתי ומכובד. אי אפשר להגזים בנחיצות אמון הציבור, כמו חמצן לנשימה וכמו מים לחיים.

"לכן, ראיתי חשיבות רבה להליך מינוייה של מחליף פרקליט המדינה היוצא, ופעלתי כחוק למינוי ממלא מקום". אוחנה הבהיר כי "לא בקלות החלטתי. התעקשתי לפגוש ולראיין מספר מרואיינים, כולם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות. התרשמתי מכל אחד".

אוחנה הוסיף: "לעיתים מדיווחים בתקשורת, שלמדתי להטיל בהם ספק, עולה תחושה שהפרקליטות היא חצר של מאן דהו, שאם היא לא תמנה את מי שהיא רוצה הם לא ישתפו איתה פעולה. רוב עובדי הפרקליטות הם עובדי ציבור מסורים, והערך החשוב הוא של חיזוק אמון הציבור בפרקליטות".

על הפרקליטה שמינה לממלאת מקום אמר שר המשפטים: "אורלי מכהנת 28 שנים בפרקליטות, היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי והביטחוני. אורלי היא דמות צנועה, שלא זכתה לחשיפה תקשורתית בגלל האופי העניו שלה. היא תובעת מקצועית, מוכשרת, בעלת ידע כללי רחב והיכרות מעמיקה עם החומר הרלוונטי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן