"יחסי תן וקח מכוערים בין התקשורת לגורמים במערכת המשפט"

שר המשפטים אוחנה זעם על פרסום לפיו מינויה של אורלי בן ארי לפרקליטת המדינה ייפסל על ידי בג"צ, וטען כי היחסים הללו הם שהובילו לשפל באמון הציבור במערכת המשפטית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/12/19 22:08 יט בכסלו התשפ

"יחסי תן וקח מכוערים בין התקשורת לגורמים במערכת המשפט"
שר המשפטים אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

המינוי של אורלי בן ארי ייפסל? לאחר ששר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע הבוקר על מינויה של המשנה לפרקליט מחוז דרום, אורלי בן ארי, למ"מ פרקליטת המדינה במקומו של שי ניצן, וההודעה הנגדית של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי מדובר במינוי "לא ראוי", וכן חוות הדעת של נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, נגד המינוי, בחדשות 13 דווח הערב כי בג"צ צפוי לדחות את המינוי.

על פי הדיווח של כתב המשפט אביעד גליקמן, גורם בכיר בבית המשפט העליון אמר כי ישנם סיכויים גבוהים שהעתירה לבגץ נגד מינויה של אורלי בן ארי תתקבל. יש לציין כי טרם הוגשה עתירה כזו לבג"צ, ורק בהמשך הערב הודיע ח"כ ניצן הורוביץ (המחנה הדמוקרטי) כי יעתור נגד המינוי.

שר המשפטים אוחנה כתב בתגובה לציוץ של גליקמן, כי זה מסוג הדיווחים שהביאו לשפל באמון הציבור במערכת המשפטית. לדבריו, "אינני יודע אם יש אמת בציוץ הזה או לא, אך זאת אני יודע: אף אמירה מצד טוקבקיסט, ח"כ, שר או ראש ממשלה, לא תרמה לירידת אמון הציבור במערכת המשפט לשפל של כל הזמנים, כמו יחסי התן והקח הבוטים והמכוערים - יחסי שוחד ע"פ הסטנדרטים החדשים - בין התקשורת לבין גורמים במערכת. חייבים לעשות לזה סוף".

בהמשך הבהיר גליקמן כי "ראיתי באיחור שאנשים משתוממים ששופטי העליון כבר החליטו לפני שהוגשה עתירה. אז רק להבהיר את הדברים כוונתי היתה לשופט עליון בדימוס".