בניגוד לעמדת מנדלבליט: אוחנה מינה פרקליטת מדינה

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע לפני דקות אחדות כי הוא ממנה לתפקיד פרקליטת המדינה את עו"ד בן ארי גינזברג, זאת בניגוד לעמדת היועמ"ש מנדלבליט

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 10:52 יט בכסלו התשפ

בניגוד לעמדת מנדלבליט: אוחנה מינה פרקליטת מדינה
השר אוחנה ועו"ד אורלי בן ארי, צילום: ללא

שר המשפטים אמיר אוחנה החליט כי עו"ד אורלי בן - ארי גינזברג תחליף את שי ניצן ותשמש פרקליטת המדינה. אוחנה אמר כי "אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".

מינויה של בן ארי גינזברג מתבצע בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. היועמ"ש סבר כי יש למנות במקומות של שי ניצן של שלמה למברגר, שמאופיין כשמרן יותר מגינזברג. היועמש הבהיר בזמנו לאוחנה כי עמדתו תהיה בעלת משקל משמעותי שלא ניתן יהיה לסטות ממנה.

עו"ד אורלי בן ארי גינזברג

עו"ד אורלי בן ארי גינזברגצילום: משרד המשפטים

כזכור, לפני כשבועיים פרסם אוחנה את חמשת המועמדים שלו להחלפת שי ניצן, כולם אנשי הפרקליטות: המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר; מנהל המחלקה הכלכלית, דן אלדד; המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, אורלי בן ארי־גינזברג; המשנה ליועמ"ש רז נזרי ופרקליטת מחוז תל אביב אושרה גז-איזנשטיין. 

זמן קצר לאחר פרסום הודעתו של אוחנה, הודיע היועמ"ש כי הוא סבור שיש למנות לתפקיד את שלמה למברגר. היועמ"ש פרסם הודעה שבה הבהיר כי כדי להבטיח את עצמאותו של ממלא המקום, על אוחנה להתייעץ עמו טרם המינוי.