אוחנה עונה להרשקוביץ: "אין חובה להתייעץ עם מנדלבליט"

שר המשפטים שיגר מכתב לנציב שירות המדינה בו הסביר לו כי אינו מחויב לקבל את הסכמתו של היועמ"ש בכדי למנות את פרקליט המדינה החדש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/12/19 15:12 יח בכסלו התשפ

אוחנה עונה להרשקוביץ: "אין חובה להתייעץ עם מנדלבליט"
השר אוחנה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר מכתב תשובה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, על דרישתו כי היועמ"ש חייב להיות מעורב בבחירות פרקליט המדינה החדש והבהיר כי הוא איננו מקבל את ההנחה המובלעת במכתבו לפיה מינוי מ"מ פרקליט המדינה חייב להתבצע בהסכמה בין השר ליועמ"ש.

אוחנה טען במכתבו כי הוא כבר נפגש עם הנציב הרקוביץ ופרס בפניו את שמות המועמדים: "כשאחליט על מי מבין המועמדים, הרי ששמו של אף אחד מהם לא יהיה זר לך. בכוונתי למנות את אחד המועמדים האלה". שר המשפטים ביקש לקבל מהנציב את התייחסותו לגבי המועמדים שעל הפרק, וכן לדעת האם קיימת מניעה למנות מי מהם לתפקיד. הוא הדגיש כי הוא מקווה שהיועמ"ש מנדלבליט יסמוך ידו על המינוי, "אך הסכמה כזו אינה ולא יכולה להיות תנאי למינוי או לקיום חובת ההיוועצות".

על פי חוק, חובה להיוועץ בנציב לפני מינוי ממלא מקום, ולדברי הרשקוביץ חובה זו לא מולאה. "עם השגת הסכמות ביניכם על מועמד/ת, אדון במועמד/ת", כתב הנציב. "אני מקווה מאוד שהסכמה כזו תושג בקרוב".

מוקדם יותר הבוקר (ב') נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, כתב ליועמ"ש מנדלבליט ולשר המשפטים אוחנה שעליהם להיוועץ גם עמו לפני בחירת מועמד מתאים לתפקיד.