דיווח: קו הרכבת מירושלים לתל אביב ייפתח בשבוע הבא

על פי לוח הזמנים של רכבת ישראל, במוצאי שבת, 21.12, יחל לעבוד הקו הישיר מירושלים לתל אביב, במקום ביצוע ההחלפה בנתב"ג. הרכבת טרם פרסמה הודעה רשמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 10:44 יד בכסלו התשפ

דיווח: קו הרכבת מירושלים לתל אביב ייפתח בשבוע הבא
הרכבת החשמלית בתחנת ההגנה, במהלך ההרצה, צילום: דוברות רכבת ישראל

סוף סוף - רכבת מירושלים לתל אביב. לאחר שנים ארוכות של עבודות, ואחרי שהקו נפתח בסוף הקיץ שעבר במתכונת חלקית, שכללה החלפה בנתב"ג, קו הרכבת הישיר מירושלים לתל אביב צפוי להיפתח במתכונת ה(כמעט) מלאה כבר בשבוע הבא.

על פי לוח הזמנים של רכבת ישראל, במוצאי שבת, ה-21.12, צפויות לנסוע שתי רכבות ישירות מירושלים לתל אביב, ללא החלפה. הרכבות תצאנה ותגענה לתחנה הדרומית של תל אביב, תחנת ההגנה. הרכבת טרם פרסמה הודעה רשמית, אך בהודעות הקודמות נאמר כי הקו יתחיל לפעול לקראת חנוכה.

קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים נפתח לראשונה בחודש ספטמבר שעבר, אחרי שנים ארוכות של עבודה ושל סחבת ביורוקרטית. הקו נפתח, אחרי דחיות חוזרות ונשנות, במתכונת חלקית בלבד, כאשר הרכבת החשמלית נסעה בין תחנת בנייני האומה בירושלים לתחנת נתב"ג, ושם החליפו הנוסעים רכבת לרכבת רגילה, שהמשיכה לכיוון תל אביב.

בחודשים האחרונים, עם סיום עבודות הסבת המסילה בין תל אביב לנתב"ג למסילה עם חיבור לחשמל, החלו נסיעות ההרצה של הקו בין תחנת תל אביב-ההגנה לנתב"ג, ועל פי לוח הזמנים של הרכבת, בעוד כעשרה ימים יחל הקו את נסיעתו.

הקו המלא מירושלים לתל אביב צפוי להגיע עד תחנת הרצליה, דרך תחנות הרכבת הנוספות בתל אביב, כאשר העבודות על המסילה נמשכות, ופתיחתו צפויה, על פי רכבת ישראל, לקראת חודש ספטמבר 2020.