"הסרטון נגד דינה זילבר - רצוף שגיאות, שקרים וסילופים"

לאחר שהשר סמוטריץ' שיתף את הסרטון נגד המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, משרד המשפטים יוצא להגנתה: "מדובר בהתקפה אישית ומכוערת"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 11/12/19 22:00 יג בכסלו התשפ

"הסרטון נגד דינה זילבר - רצוף שגיאות, שקרים וסילופים"
מתוך הסרטון - בובת דינה זילבר, צילום: צילום מסך

לאחר שגם שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הסרטון נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, משרד המשפטים יוצא להגנתה. כזכור, בסרטון שהופץ בימים האחרונים, נמתחת ביקורת על החלטותיה של המשנה ליועמ"ש - בחירתה של זילבר לאשר הכנסת בשר מהרשות לישראל, החלטתה לאשר הקצאת תקני שירות לאומי לארגונים שמצהירים נגד מדינת ישראל. 

https://twitter.com/bezalelsm/status/1204666468006268928

משרד המשפטים גינה את הסרטון וטען: "במקום לנהל דיון ענייני על הסוגיה כבדת המשקל של מעממדו של היועץ המשפטי לממשלה, עורכי הסרטון בחרו לתקוף באופן פרסונלי את את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ולהציג את עבודה באופן שקרי ונלעג, רצוף בשגיאות, שקרים וסילופים". 

המשרד הוסיף: "בהתקפה אישית ומכוערת על בסיס סילוף מוחלט של נסיבות ושל שיקולים שנגעו לאירועים שונים המוצגים בסרטון. השתלחות שקרית מעין זו נגד עובדי ציבור ראויה לכל גינוי".

הסרטון מבקר את החלטתה של זילבר לאשר תקני שירות לאומי לארגוני שמאל קיצוני, על כך מגיב המשרד: "הצגת האירוע בסרטון מראה עד כמה לא טרחו מפרסמיו לבדוק פרטים עובדתיים ובסיסיים", והסביר, "המשנה ליועמ"ש הבהירה כי אין מניעה לשנות את המדיניות הממשלתית ביחס לגופים בהם מתאפשר שירות לאומי אך הדבר צריך להיעשות על בסיס קריטריונים ענייניים ושיוויוניים ונמצאו פגמים בהליך קבלת ההחלטה".

התנועה למשילות מבקרת בסרטון גם את ההחלטה להמשיך את התמיכה בתיאטרון אל מידאן, זאת לאחר שבמקום נעשתה הצגה המהללת את המחבל ווליד דקה, שחטף ורצח באכזריות חייל צה"ל משה תמם. משרד המשפטים מסביר שההחלטה המקורית של משרד התרבות נעשתה באופן שאינו מקיים את העילות שנקבעו לשם כך בחוק, וכשהתקבלה החלטה שהתיאטרון לא עומד בתנאים לפי התהליך והתנאים הנדרשים גם עתירה שהוגשה נגדה לבג"ץ נדחתה.

עוד טענו עורכי הסרטון כי המשנה זילבר אישרה לייבא מזון חי מהרשות הפלסטינית לישראל, מחרף החלטת שר החקלאות,אורי אריאל, כי הבשר לא עומד בתקני משרד הבריאות. משרד המשפטים טוען  כי "שר החקלאות קיבל לבדו את ההחלטה שהיא בעלת השלכות משמעותיות שחורגות מתחום השיקולים שלו, לרבות במישור הביטחוני והמדיני בעקבות כך, סוכם על המשך תהליך ממשלתי בשיתוף ראש הממשלה ושר הביטחון".

דינה זילבר

דינה זילברצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיומו של הסרטון מתריסים עורכיו נגד התערבותה של זילבר בהחלטות פוליטיות, וטוענים כי "האימרה מי שמצביע משפיע אינה נכונה עוד", תוך שימוש בקטעים מספרה של זילבר "בירוקרטיה כפולטיקה". משרד המשפטים גינה את השימוש השימוש בספרה של זילבר כנגדה: "הספר שעסק בניתוח מאפייניו של המנגנון הבירוקרטי-מנהלי באופן כללי, לא קרא להגביר את כוחה של הפקידות, אלא הציע פתרונות שמטרתם ליצור איזון טוב ונכון יותר  בין סמכויותיו של הדרג הפוליטי לדרג הבירוקרטי".