התמיכה באל מידאן צפויה להישלל

ועדת התמיכות במשרד התרבות החליטה לבטל את התמיכה בתיאטרון, שהעלה הצגה על רוצחו של החייל משה תמם. הסיבה: התנהגות לא תקינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/18 10:25 ד באדר התשעח

התמיכה באל מידאן צפויה להישלל
תיאטרון אל מידאן, צילום: Hanay • CC BY-SA 3.0

משרד התרבות צפוי לבטל את תמיכתו בתיאטרון אל מידאן לשנת 2016 בשל התנהלות בלתי תקינה. כך דווח הבוקר (ב') בכאן רשת ב'. ועדת התמיכות במשרד החליטה גם לדחות את בקשת התמיכה של התיאטרון לשנת 2017.

במסמך שהוגש לבג"ץ קבעה הוועדה שהתיאטרון לא עמד בתנאי הסף לקבלת התמיכות. בין היתר, בשנת 2016 קיים התאטרון חמש הרצות של הצגות או הפקות, זאת בעוד שהיה עליו לקיים לפחות מאה הרצות כדי לקבל את התמיכה.

במסמך צוין עוד כי הוצאות הפרסום והשיווק של התאטרון בשנת 2016 נאמדו ב-136 אלף שקלים. הוועדה כתבה בהחלטתה כי "לא מובן כיצד התיאטרון לא קיים פעילות תיאטרלית נתמכת בשנת 2016 - אך הוציא הוצאות פרסום ושיווק".

סכום התמיכה השנתי לתיאטרון עמד על 1.1 מילון שקלים, וממצאי ההחלטה הועברו לרשם העמותות ולחשב הכללי באוצר. הבדיקה על הנעשה באל מידאן החלה לאחר שהתיאטרון העלה את הההצגה "הזמן המקביל", בהשראת סיפורו של המחבל וליד דקה שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם. עם זאת הסיבה הרשמית להחלטה היא התנהלות לא תקינה.

ח"כ איימן עודה הגיב על ביטול התמיכה ומסר: "משרד האנטי תרבות ממשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לפגוע ביצירה מקורית ערבית במדינה. לאחר שסימנו את תיאטרון אל מידאן, ומנעו ממנו תקציבים וכל אפשרות לפעול בצורה תקינה, המשרד מנצל את הבור שהוא עצמו יצר בתקציב התיאטרון, כתירוץ להמשך התעמרות בו ולגזילת התקציבים שמגיעים לתיאטרון בפרט ולציבור הערבי ככלל".