בעקבות הפרסום בכיפה: הושבה הכשרות לבית החייל

לאחר ביקורת של מחלקת הכשרות ברבנות הצבאית בבית החייל בתל אביב, הודיע רמ"ח כשרות ברבנות כי הליקויים שנמצאו במקום תוקנו, ותעודת הכשרות הוחזרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 21:03 יא בכסלו התשפ

בעקבות הפרסום בכיפה: הושבה הכשרות לבית החייל
כשרות, צילום: shutterstock

הושבה תעודת הכשרות לבית החייל בתל אביב. רמ"ח הרבנות הצבאית הודיע הערב (ב') כי "היום נערכה ביקורת תיקון ליקויים בבית החייל תל אביב ע"י מפקח הכשרות". על פי ההודעה, "הליקויים שהתגלו בביקורת הקודמת תוקנו, ע"פ הנחיות הרבנות הצבאית. הביקורת נמצאה תקינה. אי לכך , הוריתי להשיב את תעודת הכשרות לבית החייל בתל אביב".

כזכור, הבוקר פרסמנו בחדשות כיפה כי סא"ל הרב גיל גלעד, ראש ענף כשרות ברבנות הצבאית הראשית שיגר מכתב אל הרבצ"ר אייל קרים, וסמנכ"ל התפעול של יחד למען החייל ובו הודיע כי הוא מסיר את תעודת הכשרות מבית החייל בתל אביב, בעקבות "תקלות כשרות חמורות שנמצאו במטבח". 

במכתב הוסבר כי התנאי להחזרת התעודה הוא "תיקון כלל הליקויים שהועלו בביקורת, וכן הסדרת ממשקי העבודה בין הרבנות הצבאית לבין מפקח הכשרות של בית החייל וכפרי הנופש". הרב גלעד הורה כי "כל עוד שהמטבח בית החייל ללא תעודת כשרות, אין לקיים במקום זה אירועים עם מזון עבור חיילי צה"ל". 

מקרן לב״י האגודה למען החייל נמסר הבוקר בתגובה: "במסגרת ביקורת כשרות שגרתית שנערכה בבית החייל תל אביב עלו מספר ליקויים ופעלנו לתיקונם המיידי. הבוקר התקיימה ביקורת של המפקח בה נמצא כי כל הליקויים תוקנו בהתאם לדרישות. תעודת הכשרות תוחזר בימים הקרובים.יודגש כי המטבח בבית החייל תל אביב הוא מטבח קצה, המזון מגיע ממפעל הנמצא תחת פיקוח הדוק ועובר בבית החייל חימום והגשה בלבד". כאמור, הערב הודיעה הרבנות כי הכשרות אכן הוחזרה למקום.