נתניהו לא מוותר על החסינות: "קורא לליברמן להיכנס למו"מ מואץ"

ראש הממשלה מסרב לדרישתו של בני גנץ לבוא למשא ומתן כשהוא מוותר על חסינותו, ומכנה את הדרישה "תרגילים שקופים". הוא קרא לאביגדור ליברמן להיכנס למו"מ מואץ על כניסה מיידית לממשלה ולמנוע בחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 16:59 יא בכסלו התשפ

נתניהו לא מוותר על החסינות: "קורא לליברמן להיכנס למו"מ מואץ"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר שבני גנץ קרא לנתניהו לוותר על החסינות, ולבוא למשא ומתן לאחדות "נקי", ראש הממשלה מודיע כי הוא דוחה את הדרישה, אותה כינה "תרגיל מפוקפק". בהודעה מטעמו של נתניהו נאמר: "‏גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים שנועדו להסיט את תשומת הלב מכך שאתם מסרבים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתכונן ברית הגנה עם ארה״ב ותספח חלקים נרחבים של יהודה ושומרון". 

ראש הממשלה קרא ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להיכנס למו"מ מואץ: "כיוון שלפיד וגנץ מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות מיותרות: ‏אני קורא לאביגדור ליברמן להיכנס למו״מ מואץ ב-48 השעות שנותרו כדי להקים ממשלת לאומית חזקה לישראל".

בהמשך אמר ראש הממשלה: "עברו 84 יום מאז הבחירות. בכל הזמן הזה בני גנץ ויאיר לפיד סירבו לכל הצעה שהצענו, הצעות נדיבות ומרחיקות לכת. הם סירבו לכל הצעה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. עכשיו, כשנותרו רק יומיים, 48 שעות עד שפג הזמן, הם מעמידים תנאים לעצם קיום השיחות.
זה ברור לצערי שהם לא רוצים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, ממשלה שיש לה הזדמנות היסטורית להשיג הסכם הגנה עם ארה״ב ולהחיל את הריבונות הישראלית על חלקים נרחבים מיהודה ושומרון - זה מה שהם מסרבים לו וזה מה שהם מנסים להסתיר מעיני הציבור".

נתניהו הוסיף: "אני קורא להם להתעשת, אפשר לעשות מאמץ אחרון, ואני חושב שגם אביגדור ליברמן צריך לעשות מאמץ אחרון - צריך למנוע את הבחירות המיותרות האלה ולהקים ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל".

מוקדם יותר קרא בני גנץ לנתניהו לוותר על דרישתו לחסינות מהעמדה לדין: "אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות", אמר גנץ בישיבת הסיעה. "מגיע לאזרחי ישראל לדעת, לפני שתגרור אותם לעוד מערכת בחירות יקרה מה הן באמת כוונותיך. אני קורא לך לעשות זאת עוד היום, כדי שנוכל לקיים משא ומתן ישיר, בלי בלוק החסינות, על הקמת ממשלת אחדות. נמצא את הדרך. נחסוך מעם ישראל בחירות, נפסיק לעסוק בעצמנו הפוליטיקאים ונחזור לעבוד בשביל אזרחי מדינת ישראל".

מכחול לבן נמסר בתגובה להודעת נתניהו: "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל".