גנץ לנתניהו: "יש לנו אפשרות להתחלה של שיח"

יו"ר כחול לבן קרא לראש הממשלה להתחייב כי יוותר על חסינותו, ואם יעשה כן "אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח". יאיר לפיד הודיע כי הוא מוותר על הרוטציה בכל מצב: "אם יהיו בחירות - לא תהיה רוטציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 16:14 יא בכסלו התשפ

גנץ לנתניהו: "יש לנו אפשרות להתחלה של שיח"
בני גנץ, צילום: אריאל עפרון

האם נוצר סיכוי אחרון למניעת פיזור הכנסת והליכה לבחירות? יומיים וקצת לפני שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי, ביום רביעי בלילה, בני גנץ קורא לנתניהו לוותר על דרישתו (הצפויה) לחסינות מהעמדה לדין, והדבר יפתח פתח לשיח בין המפלגות.

גנץ אמר בישיבת סיעתו: "עשרות שעות ישבנו בחדרי המשא ומתן. נתניהו נשאר עם אותה המנטרה- בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון, וגם וטו מוחלט על התקדמות בקווי יסוד. אפס זמן על מהות, תילי תילים של מילים על מבנים מורכבים של חסינות ונבצרות. ולמרות זאת, גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה”. 

הוא קרא לנתניהו לוותר על החסינות - ועל הבלוק: "אני חוזר היום על מה שאמרתי לך ולנציגיך מהיום הראשון של המשא ומתן- אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח. גררת אותנו לבחירות כבר פעמיים בגלל החסינות, התבצרת בקווי היסוד של הבלוק בשל החסינות, וגם כעת נדמה לך שבחירות נוספות יאפשרו לך רוב שיאפשר לך חסינות. 
אני קורא לך להתחייב בקולך שלא תבקש חסינות. מגיע לאזרחי ישראל לדעת, לפני שתגרור אותם לעוד מערכת בחירות יקרה מה הן באמת כוונותיך. אני קורא לך לעשות זאת עוד היום, כדי שנוכל לקיים משא ומתן ישיר, בלי בלוק החסינות, על הקמת ממשלת אחדות
. נמצא את הדרך. נחסוך מעם ישראל בחירות, נפסיק לעסוק בעצמנו הפוליטיקאים ונחזור לעבוד בשביל אזרחי מדינת ישראל".

ח"כ יאיר לפיד

ח"כ יאיר לפיד. מוותר על הרוטציהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לדברי גנץ: "במדינת ישראל שקמה על יסודות הצדק ברוח נביאי ישראל, ראש הממשלה חייב להוות דוגמא לציבור. ובוודאי שחייב להיות פנוי לעסוק בענייני המדינה.  זהו גם עניין ערכי ונורמטיבי ולא רק סוגיה פרקטית של תאריכים בלוח השנה".

ח"כ יאיר לפיד, מס' 2 בכחול לבן, אמר כי אם אכן יהיו בחירות, כפי שנראה כרגע, לא תתקיים רוטציה לראשות הממשלה בינו ובין בני גנץ: "אם יהיו בחירות החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה", אמר לפיד. "יש לנו תפקיד היסטורי. אנחנו צריכים לשחרר את המדינה. זו מלחמת השחרור שלנו. לשחרר את המדינה מהשחיתות. לשחרר אותה מהסחטנות. לשחרר אותה מהקיצוניות. לשחרר אותה מנתניהו".

לפיד הוסיף כי "בנינו את המפלגה הגדולה ביותר במדינה. הגדרנו עקרונות וערכים ועמדנו בהם מול כל הפיתויים". "אנחנו נעשה הכל למנוע את הבחירות ביומיים הקרובים. אם נצליח, מה טוב. אם לא - כחול לבן תרוץ בבחירות ביחד, בהנהגתו של בני גנץ. תרוץ ותנצח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן