שקד על ניפוח המתגייסים החרדים: צריך לשנות את ההגדרה של מי הוא חרדי

יו"ר הימין החדש התייחסה בועדת חוץ וביטחון לניפוח המתגייסים החרדים בשניםפ האחרונות: "בועדת שקד, הגדרנו לראשונה מי הוא חרדי. מסתבר שלא הגדרנו את כולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 14:01 יא בכסלו התשפ

שקד על ניפוח המתגייסים החרדים: צריך לשנות את ההגדרה של מי הוא חרדי
ח" שקד, צילום: ללא

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, הסבירה בועדת חוץ ובטחון, בה היא חברה, מודע לדעתה היו פערים במספרי החרדים שהתגייסו בשנים האחרונות לצה"ל. 

ח"כ שקד, שעמדה בראש "ועדת שקד" שנסחה את חוק הגיוס, אמרה הבוקר (ב') בועדת חוץ ובטחון: "בועדת שקד, הגדרנו לראשונה מי הוא חרדי. מסתבר שלא הגדרנו את כולם. היה צריך להרים דגל ולבקש לשנות את ההגדרה בחקיקה באשר למי הוא באמת חרדי. חשוב מאוד לתקן את ההגדרה הזו".

לאור דבריה של ח"כ שקד, הועדה החליטה לבקש מנציגי צה"ל לבוא עם המלצות באשר לדיוקים לאור כוונת המחוקק.

כזכור,על פי חשיפת 'כאן חדשות', המדור לגיוס חרדים בצה"ל זייף נתונים במשך שנים, כדי ליצור מצג שווא לפיו כמות המתגייסים החרדים גדולה מאלו שגויסו בפועל. בצבא שיקרו לוועדת החוץ והביטחון ואף לרמטכ"ל ולשר הביטחון, במטרה לעמוד ביעדי הגיוס שהוצבו.

על פי הדיווח, המדור לגיוס חרדים, שפעל בצה"ל בין 2013-2018, היה תחת לחץ לעמוד ביעדי חוק טל, שבוטל מאז, ומספרי המתגייסים נופחו, הוכפלו ואף שולשו. לדוגמא, בשנת 2017 דווח כי גויסו 3,070 חיילים חרדים, כשבפועל גויסו רק 1,300, ובצה"ל הוסיפו לנתונים חיילים שאינם חרדים על פי הקריטריונים. בשנת 2011 דווח על 1,200 מתגייסים חרדים כאשר בפועל גויסו כשש מאות