ניפוח נתוני גיוס החרדים: "ההנחיות הגיעו מהדרגים הגבוהים"

קצין בדרגת תא"ל הורה על ניפוח מספר המתגייסים החרדים והבנות הדתיות. בצה"ל ממשיכים להכחיש: "מפקדי צה"ל מקפידים על דיוק באיסוף ובפרסום נתונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 09:01 יא בכסלו התשפ

ניפוח נתוני גיוס החרדים:  "ההנחיות הגיעו מהדרגים הגבוהים"
חיילים חרדים, אילוסטרציה, צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

לאחר שפורסם כי ההמדור לגיוס חרדים בצה"ל זייף נתונים במשך שנים אדות מספר המתגייסים החרדים, כעת מדווח בגל"צ כי ההוראות לשינוי המספרים הגיעו מהדרגים הגבוהים ביותר. קצין בדרגת תת אלוף מספר כי נדרש לעוות את נתוני גיוס החרדים.

קצין לשעבר באכ"א, שהיה מעורב בהכנת נתוני הגיוס, מעיד בשיחה כיצד התנהלה שיטת ניפוח נתוני הגיוס של חרדים ובנות דתיות: "ההנחיות הגיעו מהדרגים הגבוהים. אני ידעתי על לפחות תא"ל שהיה מעורב"

בצה"ל ממשיכים להכחיש כי נתנו הוראות ודבקים בטענה כי אלו היו בלבולים טכניים: "מפקדי צה"ל מקפידים על דיוק באיסוף ובפרסום נתונים, כך פעלו בעבר וכך יפעלו בעתיד". 

כזכור,על פי חשיפת 'כאן חדשות', המדור לגיוס חרדים בצה"ל זייף נתונים במשך שנים, כדי ליצור מצג שווא לפיו כמות המתגייסים החרדים גדולה מאלו שגויסו בפועל. בצבא שיקרו לוועדת החוץ והביטחון ואף לרמטכ"ל ולשר הביטחון, במטרה לעמוד ביעדי הגיוס שהוצבו.

על פי הדיווח, המדור לגיוס חרדים, שפעל בצה"ל בין 2013-2018, היה תחת לחץ לעמוד ביעדי חוק טל, שבוטל מאז, ומספרי המתגייסים נופחו, הוכפלו ואף שולשו. לדוגמא, בשנת 2017 דווח כי גויסו 3,070 חיילים חרדים, כשבפועל גויסו רק 1,300, ובצה"ל הוסיפו לנתונים חיילים שאינם חרדים על פי הקריטריונים. בשנת 2011 דווח על 1,200 מתגייסים חרדים כאשר בפועל גויסו כשש מאות