ראש עיריית הרצליה נגד התחבורה הציבורית בשבתות: "לא אתן יד למלחמת אחים"

ראש עיריית הרצליה נגד מיזם חילול השבת של ת"א. מרכז ליב"ה:"מחזקים את ידיך". מרכז ליב"ה לראש עיריית הרצליה: מחזקים את ידיך בהמשך השמירה על הערך הנעלה אותו הנחיל העם היהודי לכל העולם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/12/19 16:22 ו בכסלו התשפ

ראש עיריית הרצליה נגד התחבורה הציבורית בשבתות: "לא אתן יד למלחמת אחים"
רכב התחבורה הציבורית של עיריית תל אביב, שהחל לפעול בשבתות, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סערת התחבורה הציבורית בשבתות נמשכת, והפעם עם מתנגד מפתיע. בראיונות שנתן בסוף השבוע האחרון התבטא ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, כנגד המהלך שמוביל ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בהקמת 'קוי השבת', אליהם שותפות ארבע רשויות באזור גוש דן.

פדלון אמר כי "לא אהיה שותף להתרסה נגד שומרי השבת", ועוד הוסיף כי "כל עוד אני ראש העיר לא יתאפשר תח"צ בשבת. אני רואה בשמירת הסטטוס קוו ערך מקודש. בהמשך דבריו תקף גם את היוזמה שלדבריו מעוררת 'מלחמת יהודים' "למה אנחנו צריכים מלחמת יהודים? אני לא מוכן להשתתף בכל הפסטיבלים האלה. לא אתן יד למלחמת אחים". 

בעקבות דבריו שלחו השבוע במרכז ליב"ה מכתב לראש עיריית הרצליה בו הם משבחים אותו על עמידתו כנגד הלחצים התקשורתיים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת "שמענו בשמחה את דבריך החשובים והאמיתיים בעניין חשיבות שמירת השבת במרחב הציבורי של עירך, הרצליה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון

ראש עיריית הרצליה, משה פדלוןצילום: Hanay-cc-by-sa דרך ויקיפדיה

בפתח המכתב הם מזכירים את דבריו בדבר חשיבות השמירה על הסטטוס קוו: "בדבריך הדגשת את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו כהסכמה המאחדת את העם בישראל וכן את אי רצונך לנקוט בהתרסות כנגד קדושת השבת." בהמשך מדגישים בליב"ה את חשיבות הדברים דווקא כעת, על רקע השיח הציבורי: "דבריך אלה מפיחים רוח רעננה בשיח הציבורי בימים האחרונים כאשר לצערנו רמיסת ערך יסוד שמלווה את עמנו במשך אלפי שנים מתקבלת כ"פריצת דרך" ו"מיזם חדש ומצליח", והפיכת יום השבת לעוד יום חול תוך הרס סממן מרכזי של זהותה היהודית של מדינת ישראל ממותג כדבר חיובי".

לקראת סיום המכתב הם מדגישים גם את האחדות והחיבור בעם שתיצור דווקא עמדתו, לדבריהם "בנוסף, כמובן שהדרך שהצבת היא זו שתגביר אחדות בעם ותמנע העמקת שסעים בתוך החברה, שזו למעשה כוונתה המקורית של ההסכמה הלאומית המכונה "סטטוס קוו".

בסיום המכתב הם פונים לפדלון באופן אישי, משבחים אותו על עמדתו ומחזקים את ידיו להמשיך בדרך זו "כך ראוי לראש העיר הרצליה הקרויה על שמו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, שאף על שכידוע לא היה אדם דתי, תיאר בספרו 'אלטנוילנד', את תמונת השבת העירונית שהוא רואה בעיני רוחו: "מספר העגלות הנוסעות נמעט מאד, והחנויות סוגרו בכל מקום. השבת השתרעה לאט ובהדרת כבוד על העיר שהייתה עד עתה הומייה".