לאחר התקרית בירדן: דרעי שוקל 'להעניש' את ירדן

לאחר שסגני ראשי הערים עוכבו בכניסה לירדן מכיוון שלבשו ציציות, שר הפנים שוקל למנוע כניסת פועלים ירדנים לישראל. הירדנים הודיעו כי יבדקו שוב את ההנחיה למנוע כניסת תיירים עם ישראליים סממנים יהודיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/19 13:06 ה בכסלו התשפ

לאחר התקרית בירדן: דרעי שוקל 'להעניש' את ירדן
אריה דרעי, צילום: פלאש 90

לאחר שירדן עיכבה הבוקר (ג') כניסת סגני ראשי ערים לביקור בשטחה, שר הפנים אריה דרעי שוקל למנוע כניסת פועלים ירדנים לישראל. כניסתם של סגני ראשי הערים לירדן ללא שום מגבלות התאפשרה רק לאחר שהשר דרעי שוחח עם אנשי משרד החוץ וראש המל״ל מאיר בן שבת. 

בשיחה שקיימו אנשי משרד החוץ וראש המל״ל בן שבת עם מקביליהם הירדניים, נאמר להם שהשר דרעי שוקל, בעקבות התקרית, למנוע כניסת פועלים ירדנים לישראל.הנציגים הירדניים הסבירו את עיכבו את כניסת הישראלית לירדן כדי להבטיח את ביטחונם של התיירים הישראלים.

בעקבות דרישת השר דרעי, הודיעו הירדנים כי יבדקו שוב את ההנחיה למנוע כניסת תיירים עם ישראליים עם כיפות ושאר סממנים יהודיים.

נזכיר כי הבוקר (ג') בשעה 7:30 הגיעו כמאה סגני ראשי הערים דתיים וחרדים, שמשתתפים בכנס באילת, למעבר טאבה בכדי לעבור סיור לירדן. קודם לכן סוכם עמם כי יחבשו כובע במקום כיפה, מסיבות של ביטחון, אך כשעברו את הגבול לא הורשו להיכנס כי חלקם לבשו ציציות, אולם אף אחד לא אמר להם כי זו תהווה בעיה בביקור. חלק מהסגנים הורידו את הציוציות, אולם חלק נותרו איתם.