דרושים לטקס הדלקת המשואות אנשים שמקימים "ואהבת לרעך כמוך"

משרד התרבות והספורט מחפש הצעות למדליקי משואות: "ישראליות ולישראלים, בני כל הדתות והעדות, שתרמו תרומה יוצאת דופן להדגשת המחבר והמאחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/19 10:56 ד בכסלו התשפ

דרושים לטקס הדלקת המשואות אנשים שמקימים "ואהבת לרעך כמוך"
טקס המשואות , צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משרד התרבות והספורט הוציא הבוקר (ב) קול קורא ומזמין את הציבור להציע מועמדות ומועמדים להדלקת משואה בטקס פתיחת יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל שיהיה בסימן "חיבורים לחברה הישראלית".

בקול הקורא מפרטים את סוג המועמדים שהם מחפשים: "החברה הישראלית מורכבת מפסיפס מגוון של ישראליות וישראלים בעלי רקעים, תרבויות ותפיסות שונות. פסיפס זה הוא חלק מסוד קסמה של מדינת ישראל, והחיבור בין חלקיו השונים מבטיח את בטחונה ואת שגשוגה בשנים הבאות. ביום העצמאות ה-72 תעלה המדינה על נס את אלה שעבורם המשפט "ואהבת לרעך כמוך" הוא ערך עליון הנועד לאחד ולמצוא את היפה ברוח האדם, את החיבור בין אזרח לאזרח, את האחווה בין קבוצות האוכלוסייה השונות ואת הערבות ההדדית שבין אדם לאדם.
הטקס יתקיים בסימן הצדעה לישראליות ולישראלים, בני כל הדתות והעדות, שתרמו תרומה יוצאת דופן להדגשת המחבר והמאחד, לקיום שיח בין המגזרים השונים, להיכרות וללמידה על קבוצות שונות בישראל, ליצירה של אווירה של סובלנות ושל קירוב לבבות ולחיזוק הערבות ההדדית בחברה הישראלית." 

שרת התרבות והספורט, תא"ל במיל' מירי רגב: "החברה הישראלית מורכבת מפסיפס של אזרחים ואזרחיות, בעלי רקעים, תרבויות ותפיסות שונות. פסיפס זה הוא חלק מסוד קסמה  של מדינת ישראל, והחיבור בין חלקיו השונים מבטיח את בטחונה ואת שגשוגה של מדינת ישראל בשנים הבאות אנו מצדיעים לאותם אזרחיות ואזרחים המקדישים את חייהם לחיבור וקירוב לבבות, להם המשפט "ואהבת לרעך כמוך" הוא ערך עליון הנועד לאחד ולמצוא את היפה ברוח האדם, גם השנה אני מבטיחה שהטקס יהיה מרגש ומכבד לתפארת מדינת ישראל.״