סמוטריץ' מסרב לחתום לנתניהו על ההמלצה לנשיא: "זה לא הזמן לספינים"

בצל ההכרזה של ליברמן, שר התחבורה החליט, בשלב זה, שלא לחתום לנתניהו על מכתב ההמלצה לנשיא. גם בש"ס טרם העבירו דרישה לחברי הכנסת לחתום על ההמלצה. השר דרעי: "לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/19 10:18 ג בכסלו התשפ

סמוטריץ' מסרב לחתום לנתניהו על ההמלצה לנשיא: "זה לא הזמן לספינים"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' , צילום: כיפה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסרב בשלב זה לחתום לראש הממשלה נתניהו על ההמלצה לנשיא רבילין. בשיחות סגורות הסביר שאם יעשה זאת, זה יעשה רק ביום האחרון לתקופת ה-21 ימים ואחרי שיהיה ברור שיש אפשרות אמיתית להרכיב ממשלה: "זה לא זמן לספינים", כך דווח באתר וואלה. 

לא רק הבית היהודי-איחוד לאומי לא ממהרים לחתום, למרות בקשת הליכוד, גם בש״ס טרם העבירו דרישה לתשעת חברי הכנסת שלהם לחתום לראש הממשלה על קבלת המנדט. שר הפנים אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית. לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים. לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל ערבים". 

נזכיר כי לאחר ההכרזה הדרמטית של ליברמן בה קבע כי יחתום לשני המועמדים על בקשה להארכת המנדט לשבועיים הקרובים, החל מירוץ החתמות בשני הגושים, מכיוון שהראשון שיגיע לנשיא עם 61 חתימות יזכה במנדט. חברי הכנסת ממפלגת הליכוד, בניהם גם ח"כ גדעון סער, כבר חתמו על מכתב ההמלצה, אולם נראה כי הבלוק לא ממהר להצהיר נאמנות פעם נוספת לנתניהו.

 במקביל כחול לבן גם החלו להחתים את חברי גוש השמאל ואף פנו לחברי הרשימה המשותפת, אולם נראה כי הם הם פחות להוטים להגיע ליעד ראשונים מכיוון שהם טוענים כי הנשיא לא לא יכול להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו בשל מצבו המשפטי.