הרב אליהו במסר לראש הממשלה: "אל תתפטר"

על אף כתב החשדות, רבה של העיר צפת מצטרף לרבנים נוספים בציונות הדתית ומפציר בנתניהו להמשיך בתפקידו: "אתה חייב להמשיך להנהיג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/19 11:20 א בכסלו התשפ

הרב אליהו במסר לראש הממשלה: "אל תתפטר"
הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

לאחר הרב דרוקמן והרב טאו, כעת גם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, מפציר בראש הממשלה נתניהו לא להתפטר: ''בחרו בך מאות אלפי אנשים. תומכים בך עוד מאות אלפים אחרים ממפלגות אחרות. כולם רוצים שאתה תמשיך להנהיג את המדינה ואתה לא יכול לאכזב את כל שולחיך''.

על פי הפרסום בערוץ 7 הרב הראשי של צפת הסביר כי עדות שנסמכת על עדי מדינה אין אמינות הלכתית: "עדי מדינה' שמעידים כדי להציל את עורם. אין לך שוחד גדול מזה. על פי ההלכה דבריו של עד מדינה לא מעלים ולא מורידים". 

עוד הוסיף הרב אליהו כי תומכיו של נתניהו תומכים בו למרות הפרסומים וכתב החשדות: ''למרות ששמעו על הזוטות שמאשימים אותך בהם. הם חושבים שמעשיך הטובים הם העיקר, הם המעשים המשמעותיים ביותר, הם המעשים שמשפיעים על כלל האומה. ולא חטאי הסיגרים והסיקור החיובי בוואלה". 

הרב אליהו הסביר כי לשון החוק מאפשרת לראש הממשלה להמשיך ולכהן בתפקידו עד פסק דין חלוט: "'אסור לך להתפטר. אנו חושבים שזו גם הייתה כוונת המחוקק שקבע שראש ממשלה לא צריך להתפטר בוודאי לא בעקבות האשמות כל כך זוטרות וכל כך רעועות. החוק קובע שיש לך חסינות, תפעל על פי החוק. החוק אומר שמותר לך להמשיך להנהיג, אתה חייב להמשיך להנהיג. אל תתפטר",

נזכיר כי הרב דרוקמן קרא לתלמידיו להגיע להפגנת התמיכה בנתניהו, שהתקיימה באמצע השבוע, ונשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו אף הגיע בעצמו להפגנה עם יתר תומכי נתניהו ופעילי הליכוד.