במקום דרעי: הממשלה העניקה לאלקין את הסמכות לעסוק בהדחת רון קובי

שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני להעביר לשר אלקין את הסכמות לעסוק בהדחתו של ראש עיריית טבריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/19 11:42 כט בחשון התשפ

במקום דרעי: הממשלה העניקה לאלקין את הסמכות לעסוק בהדחת רון קובי
נכשל שוב, ראש עיריית טבריה רון קובי, צילום: פלאש 90. דייוויד כהן

שרי הממשלה מאשרים במשאל טלפוני להעניק לשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, את הסמכויות של שר הפנים בעניין הדחת ראש עיריית טבריה,רון קובי, לאחר שבג"ץ הכריע אין אין חשש לניגוד עניינים אצל שר הפנים דרעי, אולם התמשכות הנושא פוגעת בתושבי העיר טבריה

צילום: ללא

עמדת המדינה, בהודעתה לבג"ץ גורסת כי אין חשש לניגוד עניינים שיש בו כדי למנוע מהשר דרעי קבלת החלטה בעניינו של רון קובי, אך ישנו רצון למנוע את המשכות ההליך והפגיעה בתושבים.

כפי שכתבה המדינה בתשובתה לבג"ץ: "עמדת המדינה כפי שפורטה באריכות בתגובה הייתה, ועודנה, כי שר הפנים אינו מנוע מלקבל החלטה בנוגע להמשך כהונתו של העותר, וכי לא מתקיים בנסיבות העניין חשש לניגוד העניינים שיש בו כדי למנוע מהשר לקבל החלטה כאמור".

נזכיר כי הליך השימוע לקובי החל מכיוון שהוא לא הצליח להעביר את תקציב העירייה בפעם השלישית. על פי החוק המידה וראש העיר נכשל בנושא, הוא נאלץ לעבור שימוע אצל שר הפנים. 

בתגובה לכישלונו תקף בראיון לגלי צה"ל דווקא את שר הפנים ואמר כי "כשנותנים לאדם מושחת כמו אריה דרעי לנהל את העירייה זה מה שקורה. הוא והרבנים שלו במשרד הפנים ניהלו את העניין. הגיע הזמן שמדינת ישראל תדאג שדרעי יישאר מחוץ למעגל ההשפעה. כדי לנהל רשויות מקומיות צריך להוציא את המושחתים, את דרעי בעיקר, ממעגל ההשפעה".