נתניהו: נשלב את הקייסים כמנהיגים רוחניים במערך שירותי הדת

ראש הממשלה ברך את כל עם ישראל לרגל חג הסיגד ואמר כי בממשלה קיבלו החלטה להסדיר את מעמד הקייסים במדינה. נתניהו התייחס גם ליחס האלים כלפי בני העדה ואמר: "היעד שמנחה אותנו הוא מאבק בתופעות של גזענות ואפליה, וגם של שיטור יתר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/19 16:36 כח בחשון התשפ

נתניהו: נשלב את הקייסים כמנהיגים רוחניים במערך שירותי הדת
רה"מ נתניהו. , צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ברך את כל עם ישראל לרגל חג הסיגד ואמר כי בממשלה קיבלו החלטה להסדיר את מעמד הקייסים - המנהיגים הרוחניים של בני העדה האתיופית וכי המטרה היא לשלב אותם כמנהיגים רוחניים במערך שירותי הדת במדינה. נתניהו התייחס גם ליחס האלים כלפי בני העדה ואמר: "היעד שמנחה אותנו הוא מאבק בתופעות של גזענות ואפליה, וגם של שיטור יתר".

דבריו של ראש הממשלה הובאו כחלק מברכה שאיחל לכבוד חג הסיגד המזוהה עם בני העדה האתיופית בארץ. "אחיי ואחיותיי היקרים יוצאי אתיופיה, אני שמח לציין היום, יחד אתכם ועם כל עם ישראל, את חג הסיגד", אמר נתניהו. "החג החשוב הזה מבטא את הברית של יהדות אתיופיה עם חירותנו, עם תורתנו, עם ארצנו ובייחוד עם ירושלים. אני מצדיע למסירות העצומה שלכם בשמירת הזהות היהודית בגלות לאורך כל כך הרבה דורות".

ראש הממשלה התייחס לאלימות כלפי בני העדה ולמחאה שהוצתה בעקבות הריגתו של הנער סלומון טקה. "היעד המרכזי שמנחה אותנו הוא מאבק חסר פשרות בתופעות של גזענות ואפליה, וגם של שיטור יתר, דבר שאנחנו נלחמים בו כל הזמן. הדבר הזה הוא בלתי נסבל, בלתי מקובל, אנחנו נמשיך להיאבק בגזענות בכל הכוח, עד שנמחק אותה כליל".

בסוף דבריו התייחס נתניהו למנהיגים הרוחניים של יוצאי אתיופיה, הקייסים ואמר: "קיבלנו בממשלה החלטה להסדיר את מעמד הקייסים. אני מאוד גאה בזה. אנו נשלב אותם כמנהיגים רוחניים במערך שירותי הדת. אחיי ואחיותיי היקרים, היו גאים במורשתכם, המשיכו לתרום למדינת ישראל. חג סיגד שמח לכולם. חג שמח לכל עם ישראל".