דרישה מבנט: הורה על העסקה ישירה של הרבש"צים על ידי משרד הביטחון

לחדשות כיפה נודע כי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון שלחו מכתב לשר הביטחון הטרי ובו הם דרשו כי המשרד יסדיר את תנאי העסקתם של רכזי הביטחון ביישובים: "לכל הפחות הכספים שהוקפאו יועברו באופן מיידי ליישובים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/11/19 17:10 כג בחשון התשפ

דרישה מבנט: הורה על העסקה ישירה של הרבש"צים על ידי משרד הביטחון
בנט וכוכבי, צילום: דובר צה"ל

ראשי הרשויות האזוריות ביהודה ושומרון שגרו מכתב לשר הביטחון הטרי, נפתלי בנט, בו הם דרשו שמשרד הביטחון יעסיק באופן ישיר את רכזי ביטחון של היישובים, אחר ומספר חודשים המשרד לא מעביר את הכסף המיועד למשכורתם של הרבש"צים למועצות האזוריות. 

כיום, המעסיק הישיר של הרבש"צים הם היישובים עצמם. בכל חודש מעביר משרד הביטחון את תקציב ההשתתפות עבור שכר הרבש"צים וגובה המשכורת עצמה נתון לשיקול דעתו של כל יישוב. לפני כחצי שנה קידם משרד הביטחון חוזה חדש בין היישובים לרבש"צים, הכולל בין השאר שינוי בתנאי ההעסקה, שינוי בזכויות והפחתת האחריות הביטחונית של הצבא על הרבש"צים והעברתה ליישובים.


להורדת הקובץ

כעת, כאמור, דורשים ראשי הרשויות להפסיק את ההסדר הקיים: "אנו סבורים כי המודל הנכון הוא העסקה ישירה של הרבש"צים על ידי משרד הביטחון. מאחר ומזה מספר חודשים משרד הביטחון אינו מעביר את התשלומים לישובים הרי שהתוצאה הישירה והבלתי נמנעת תהיה פיטורין של הרבש"צים בישובים אשר אינם יכולים לשאת על גבם את התשלום בגין העסקת הרבש"צים. יצוין כי ישנם ישובים שכבר ערכו שימועים לקראת פיטורין. למצב הזה ישנן השלכות ביטחוניות חמורות העולות לכדי סיכון חיי אדם".  

החתומים על המכתב, ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי. דרשו משר בנט להורות על העברת הכספים שהוקפאו לישובים: "אנו מבקשים ממך שתיכנס לעובי הקורה מהר ככל הניתן כדי להביא את המשבר לסיומו". 

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ',עם יוסי דגן, ישראל גנץ ואביחי בוארון בעמונה.צילום: הותר לשימוש

חלק מראשי הרשויות החתומים על המכתב לא מהססים לפעול באופן עצמאי, ללא הסיוע של מועצת יש"ע, ואינם מפחדים להיתפס כאופוזיציה לראשי המועצה. נציין כי בבחירות, שהתקיימו לאחרונה, לראשות מועצת יש"ע דגן וגנץ תמכו ביגאל להב, ראש מועצת גני שומרון, אולם הוא לא זכה בתמיכתם של רוב ראשי המועצות ועל כן לא נבחר. ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחאני ניצח את להב בהפרש של קול אחד, 13 מול 12. ניצחון המהווה הישג לציר ה'ממלכתי' בהנהגת ההתיישבות, ומכה לציר האופוזיציוני