שר הכלכלה מגבה את מפעלי יו"ש והבקעה

בעקבות פסיקת בית הדין האירופי לסמן מוצרים תוצרת יו"ש והבקעה, מודיע היום שר הכלכלה כי יפעל להושיט סיוע לכל מפעל ועסק באזורים אלו הנפגעים מההחלטה

חדשות כיפה איתן אילן 20/11/19 14:34 כב בחשון התשפ

שר הכלכלה מגבה את מפעלי יו"ש והבקעה
שר הכלכלה, אלי כהן, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הכלכלה אלי כהן שלח אמש מכתב ליו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, בו הוא מכריז כי משרד הכלכלה ייתן סיוע כלכלי לכל תושב ישראלי אשר ייפגע מסימון המוצרים באירופה. כזכור, לאחרונה פסק בית הדין של האיחוד האירופי כי כל המוצרים המיוצאים לאיחוד האירופי המיוצרים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן, מזרח ירושלים ורמת הגולן חייבים לשאת סימון ברור כי מקורם באזורים אלו. לפסיקת בית הדין עשויה להיות השלכות כלכליות שליליות על תעשיית והמזון והחקלאות הממוקמת באזורים אלו, ובמועצת יש"ע תקפו בזמנו את ההחלטה וטענו כי "זוהי החלטה צבועה, הנובעת מאנטישמיות מהזן הנחות ביותר ואנו מגנים אותה בכל תוקף".

במכתבו, כותב שר הכלכלה אלי כהן כי "אני רואה בפסיקת בית הדין פסולה מבחינה היסטורית וכן מבחינה מוסרית וערכית". וממשיך: "הריני להבהיר שנפעל יחד עם משרדי הממשלה הרלוונטיים לתיקון הפסיקה המעוותת לאור זכותנו הטבעית וההיסטורית על ארץ ישראל בכלל ויהודה ושומרון בפרט וככל שהיא תיאכף על ידי הגורמים האירופאיים אפעל לקדם סיוע ושיפוי ככל שיידרש".

מכתב שר הכלכלה ליו"ר מועצת יש"ע

מכתב שר הכלכלה ליו"ר מועצת יש"עצילום: ללא קרדיט

יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני אמר בתגובה: "אנחנו לא נכנע לאיומים האירופאים. אני מודה לשר אלי כהן על הירתמותו למען ההתיישבות בשיפוי בעלי עסקים וחקלאים תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן במקרה של נזק. אנו נמשיך לגדל, לייצר ולשווק בכל רחבי העולם".