הטרדת עד המדינה פילבר: נדחה ערעור בכירי קמפיין הליכוד על החיפוש בניידים

השופט הימן התיר למשטרה לחפש בטלפון האישי של דובר ראש הממשלה והסביר: "מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לפי החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/19 15:51 כא בחשון התשפ

הטרדת עד המדינה פילבר: נדחה ערעור בכירי קמפיין הליכוד על החיפוש בניידים
דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, צילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים היום (ג') בעניין ערעורו של יועציו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, נגד ההחלטה לאפשר חדירה לניידים שלהם במסגרת חקירתם בפרשת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, החליט השופט אברהם הימן לדחות את הערעור.

"בית המשפט ניתח באופן ברור ביותר ובסופו של דבר מצא לקבוע איזון. לא מצאתי טעות בהחלטה, ואם המקרה היה מגיע להכרעתי מלכתחילה, הייתי מחליט כך ובאותם הנימוקים", נימק השופט הימן. "מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לפי החוקרים היה חשד סביר לביצוע עבירה, וחשד סביר כי בטלפונים הניידים קיים חומר חיוני לביצוע החקירה. המבחן הוא מבחן החשד הסביר. הנחת המוצא בהחלטה זו היא שהיה על החוקרים להוציא צו טרם החיפוש".

בתגובה מטעם אוריך וגולן נטען כי "במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד". עוד הוסיפו השניים כי "התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו - כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם. בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן