נתניהו מגיב לחקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

ראש הממשלה טען כי הופתע מחקירת יועצים הקרובים, יונתן אוריך ובעופר גולן, וביקר את הפרקליטות: "בדמוקרטיה אין מערכת שחסינה מביקורת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 19:58 ה בחשון התשפ

נתניהו מגיב לחקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (א') כי הוא הופתע מחקירת דובריו על מעורבותם בהטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר ועל תפיסת הטלפונים שלהם.

באירוע במוזיאון ידידי ציון בירושלים סיפר נתניהו כי "אני ממש הופתעתי מעצם ההאשמה הזו ומכל הפרטים שקשורים למה ששמעתי אחר כך - תפיסת הטלפונים. רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר".

עוד אמר נתניהו: "אין לי שום ביקורת על בתי המשפט אלא הערכה עמוקה לבתי המשפט. שר המשפטים אוחנה ציטט בשבוע שעבר את טומי לפיד, דניאל פרידמן, רות גביזון, ראובן ריבלין, הילה גרסטל והיועמ״ש מנדלבליט עצמו. כולם דיברו על תופעות של שיקולים זרים, תפירת תיקים, נהלים פסולים, הדלפות מגמתיות ולא חוקיות, והביעו ביקורת על כך. בדמוקרטיה אין מערכת שחסינה מביקורת. אנחנו מדינה חופשית. ביקורת על כולם. צריך לתקן את הליקויים הללו, זה לא להיות נגד שלטון החוק אלא בעדו. לא הופתעתי מכך שרוב גדול של אזרחי ישראל מסכימים לביקורת הזאת".

כזכור לפני כשבוע שני יועציו הקרובים של ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן, נחקרו במשטרה בחשד להטרדת עד המדינה פילבר במהלך קמפיין הבחירות של הליכוד. במהלך החקירה הניידים של השניים נלקחו מהם ללא צו בית משפט. 

יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה נתניהו, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרש ממנו להתערב בחקירת המשטרה נגדו, וטען כי היו בה כשלים רבים.