מזכיר המדינה האמריקני נגד סימון המוצרים מיהודה ושומרון

בארה"ב לא מרוצים מהחלטת בית הדין של האיחוד האירופי לסמן מוצרים מהשומרון ויו"ש. מזכיר המדינה האמריקני: "את הקונפליקט יש לפתור במו"מ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/19 16:24 טו בחשון התשפ

מזכיר המדינה האמריקני נגד סימון המוצרים מיהודה ושומרון
בית אריזה בבקעת הירדן. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90 / אורי לנץ

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו מסר היום (ד') כי מדינתו מודאגת בצורה עמוקה מהחלטת האיחוד האירופי הקובעת כי על מדינות האיחוד לסמן מוצרים שיוצרו ביהודה ושומרון

"החלטה זו מקדמת רק את ארגוני החרם על מדינת ישראל דוגמת BDS, ומפעילה לחץ כלכלי המבודד את ישראל", אמר פומפאו והוסיף: "את הקונפליקט יש לפתור במו"מ".

שר החוץ ישראל כ״ץ בירך על הודעת מחלקת המדינה האמריקאית:
"אני מבקש להודות לבת בריתנו ארה"ב על עמידתה האיתנה ותמיכתה המתמשכת בישראל. החלטת ביה"ד פסולה, מעודדת חרמות נגד ישראל, ונותנת רוח גבית לשונאי ישראל. בכוונתי לפעול מול שרי החוץ האירופאים כדי לוודא את מניעת יישום המדיניות החמורה הזו".

סגניתו של שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי:

"אני מודה לידידיתנו ארצות הברית, שמתייצבת לצד מדינת ישראל ומגנה את החלטת בית הדין של האיחוד האירופי על סימון מוצרים מיהודה ושומרון. 
החלטת בית הדין האירופי מפלה לרעה את מדינת ישראל ומעודדת חרם. מדינת ישראל רואה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון התיישבות חוקית על פי הדין הבינלאומי, לאור הקשר ההיסטורי בן אלפי השנים של העם היהודי למולדתו ההסטורית. נפעל בזירה הדיפלומטית כנגד החלטה זו, שכולה פוליטית".