'הארץ': סמוטריץ' - איש חזון ומעש

בא לקלל ויצא מברך: ד"ר שומסקי מציע לאנשי השמאל לא להתלהב מיעילותו של שר התחבורה במשרדו מכיוון שהוא יפעיל אותה גם ביהודה ושומרון: "אין הוא מהפוליטיקאים המפריחים סיסמאות בלא כיסוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 19:43 יד בחשון התשפ

'הארץ': סמוטריץ' - איש חזון ומעש
איש חזון| שר התחבורה, סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

איש השמאל ד"ר דימיטרי שומסקי מסביר במאמר בעיתון "הארץ" מדוע יעילותו וכוחו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', במשרדו יהפכו לאבן נגף לשמאל, ובדרך מרעיף שבחים על יו"ר האיחוד הלאומי.  

ד"ר שומסקי טוען כי באותה יעילות שבה עובד סמוטריץ' במשרד התחבורה הוא יפעל גם כדי לספח את שטחי יהודה ושומרון לשיראל: "אם בוחנים את מדיניות התחבורה של סמוטריץ' במבט מקיף ומעמיק, יש בה כדי להדליק, בעקיפין, נורה אדומה אצל תומכי השמאל. גישתו בכל הנוגע לאתגרי התחבורה מלמדת, שאין הוא מהפוליטיקאים המפריחים סיסמאות בלא כיסוי, אלא שהוא איש חזון ומעש, היודע להגשים את השקפותיו. בשעה שהוא שוטח את משנתו בתחום התחבורה הציבורית, בשטח כבר ניכרת עשייה רוחשת, ויש אף תוצאות מעשיות מרשימות למדי."

מאמרו של שומסקי הוא מאמר תגובה למאמר שפרסמה בעיתון נעמה ריבה, ואשר בו שיבחה ריבה  בהתרגשות את מהלכיו של סמוטריץ' המעודד תחבורה ציבורית במדינת ישראל. ד"ר שומסקי מזהיר את אנשי השמאל כי זה יהיה לרעתם: "התנהלותו האפקטיבית והתכליתית בתפקיד שר התחבורה — המעוררת כעת התרגשות אצל ריבה, ומן הסתם אצל לא מעט אנשי שמאל — מרמזת בבירור, עד כמה אפקטיבי ותכליתי עשוי השר להתגלות בבואו לקדם את תפישת ה"הכרעה"". 

נזכיר כי שר התחבורה סמוטריץ' נכנס לתפקידו באופן זמני בממשלת מעבר, לאחר שראש הממשלה נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה. סמוטריץ' מקדם את נתבי התחבורה הציבורית ומגדיל את אורכם בכדי לצמצם את המכוניות הפרטיות על כבישי ישראל העמוסים, אולם נהגים רבים כעסו על המהלך.