כ- 200 שיגורי רקטות לעבר ישראל: צה"ל תוקף ברצועת עזה

ירי הרקטות לעבר ישראל הצטמצם לעבר יישובי הדרום, אולם צה"ל ממשיך לתקוף יעדים ברצועה. נתניהו נפגש לשיחת עדכון עם בני גנץ ועתיד להיפגש גם עם גבי אשכנזי. החל גיוס מילואים מצומצם לכיפת ברזל ופיקוד העורף

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 14:33 יד בחשון התשפ

כ- 200 שיגורי רקטות לעבר ישראל: צה"ל תוקף ברצועת עזה
צילום: דוברות המשטרה

לאחר שמשעות הבוקר ועד לשעה זו נורו כ-190 טילים משטח רצועת עזה לעבר ישראל ישראל, צה"ל תקף יעדים ברצועת עזה. מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור הג'האד האיסלאמי ברצועה. בין יעדי הטרור שהותקפו מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה.

בנוסף טנקים של צה״ל תקפו שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור העזתי וחיל האוויר תקף שני פעילי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור רקטות תת-קרקעית ל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה.

לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים. אחוזי היירוט עומדים על מעל ל-90%.,כמו כן יצויין כי למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

פגיעה ישירה בבית בשדרות

צילום: דוברות המשטרה

במקביל ראש הממשלה נתניהו זימן לשיחת עדכון עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ , שהסתיימה לפני שעה קלה. מאוחר יותר ראש הממשלה ייפגש גם עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון ובכיר כחול לבן  גבי אשכנזי. מוקדם יותר הבוקר גנץ גיבה את ההחלטה לחסל את בכיר הג'יהאד האיסלאמי, אך הוא ממשיך במאמצי המשא ומתן הקואליציוני מכיוון שהמנדט שלו נגמר בעוד שמונה ימים. 

כזכור הבוקר החלה הסלמה, בעקבות חיסולו של בכיר הג'יאהד בהאא' אבו-אלעטא. ארגון הטרור העזתי שילח רקטות לעבר ישראל. עד כה נורו לעבר ישראל יותר מ-150 רקטות. בשדרות ובנתיבות שבדרום הארץ פגעו רקטות במבנים בעיר. אחרי הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני על המצב הביטחוני המתוח, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי וראש השב"כ, נדב ארגמן הגיעו לקריה בתל אביב לתת הצהרה ולהסביר על ההתפתחויות הביטחוניות.