ליברמן: "הרבנות הראשית מתעללת ורודפת גרי צדק"

יו"ר ישראל ביתנו תקף בחריפות את הרבנות הראשית על ההחלטה לבטל רטרואקטיבית גיור צבאי שנעשה לפני עשור, וקרא לרב לאו ולרבצ"ר קרים להביע עמדה בנושא: "עליכם לצאת כנגד התופעה הפסולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 16:50 ט בחשון התשפ

ליברמן: "הרבנות הראשית מתעללת ורודפת גרי צדק"
לא ויתר. ליברמן במליאת הכנסת, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף בעמוד הפייסבוק שלו את הרבנות הראשית על ההחלטה לבטל באופן רטרואקטיבי גיור צבאי שנעשה לפני כעשור. 

"הבוקר נחשפנו שוב לאופן בו הרבנות הראשית מתעללת ורודפת גרי צדק", כתב בחריפות ליברמן. "הדרישה של בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע לבטל באופן רטרואקטיבי גיור צבאי שנעשה כדת וכדין לפני כמעט עשור פסול מיסודו, אינו מתקבל על הדעת ויוצר מציאות בה גרים נמצאים במצב תמידי של חשש מפני שלילת יהדותם", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו.  

ח"כ ליברמן טען כי הממסד הדתי משתמש בכוחו בצורה פסולה ולא ראויה: "את התופעה הזאת חייבים לעצור. מדובר כאן במקרה תקדימי שיכול להשליך על כל מי שעבר גיור בעבר. אסור לנו לעבור לסדר היום וחייבים להפסיק את הנוהל הפסול של בתי הדין הרבניים, שמתנהלים באופן גס ושרירותי כלפי ציבורים שלמים ומרחיקים אותם מהיהדות".

יו"ר ישראל ביתנו יצא בקריאה לרב לאו ולרב הצבאי הראשי תת-אלוף קרים להביע עמדה בנושא: "עליכם לצאת כנגד התופעה הפסולה של ניסיון לערער על תוקפם של גיורים אזרחיים וצבאיים".

עו"ד אלעד קפלן, מנהל ארגון "עתים", תקף גם הוא את פסק הדין: "הניסיון של בית הדין הרבני להטיל ספק בגיורים שנערכו במסגרת המסלול הצה"לי לפני כמעט עשור אינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שמתגיירים ילכו בחשש מתמיד מפני גורמים בממסד הדתי שמבקשים לערער על יהדותם ולבטל את גיורם, תוך ניהול הליכים משפטיים נגדם והכנסת שמם לרשימת פסולי החיתון. לפי הרף שנקבע בפסק דין זה, כלפי מתגיירת שביקשה להינשא כדת משה וישראל, מתגיירים רבים נמצאים כעת בסכנה לביטול גיורם. אם בתי הדין הרבניים יתמידו במגמת ביטולי הגיורים, הם עלולים לגלות שעם ישראל מעדיף לבטל את סמכותם שלהם".