דוברי נתניהו ערערו למחוזי: הרכב עם הרמקולים-חלק מהקמפיין

דוברי ראש הממשלה, אוריך וגולן, ערערו על ההחלטה של בית המשפט לאשר חיטוט של חוקרי המשטרה בניידים שלהם: "אסור לבית המשפט להכשיר את חטאי המשטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 14:40 ט בחשון התשפ

דוברי נתניהו ערערו למחוזי: הרכב עם הרמקולים-חלק מהקמפיין
דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, צילום: פלאש 90

יועצי התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, ערערו היום (ה') לבית המשפט המחוזי ודרשו לדחות את בקשת המשטרה לצו חדירה לטלפונים. "מתברר כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה", נכתב בעתירה. 

כזכור במהלך קמפיין הליכוד בבחירות האחרונות שלחו יועצי ראש הממשלה מכונית עם רמקולים לביתו של עד המדינה בתיקי נתניהו, שלמה פילבר. אוריך וגולן נחקרו בחשד להטרדת עד. במהלך החקירה הניידים של השניים נלקחו מהם ללא צו של בתי משפט וללא הבהרה כי הם יכולים לסרב לבקשת החוקרים ולא לאפשר חיטוט בניידים. 

הטלפונים של היועצים עדיין מוחזקים בידי המשטרה, אולם החוקרים אינם רשאים להציץ בהם מכיוון שהיועצים ערערו לבית המשפט נגד הבקשה של המשטרה. בערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב אמרו פרקליטיהם של דוברי ראש הממשלה: "ההיגיון והצדק מחייבים כי אם פעולות פוגעניות מצד רשויות החוק מגיעים לפתחו ולידיעתו של בית המשפט כבר בשלב החקירה, על בית המשפט לעצור פגיעות אלה כבר בשלב זה. החלטת השלום מעמיקה בצורה אקטיבית את הפגיעה בזכויות המערערים, ומתירה למשטרה להמשיך ולפגוע בזכותם לפרטיות ולהליך הוגן".

פרקליטי דוברי ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין, יחד עם עו"ד ליאור אפשטיין ועו"ד מאיר ארנפלד המייצגים מעורבים נוספים בפרשה, טענו כי "המשטרה ביצעה ביודעין פעולות לא-חוקיות במהלך החקירה", גם כלפי מעורבים נוספים מלבד גולן ואוריך. עוד אמרו כי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם.

 בבקשת הערעור נכתב כי לנוכח הנימוקים המשפטיים והציבוריים הרבים שהובאו בו, בית המשפט מתבקש להימנע מהוצאת צו חדירה לטלפונים הניידים, ולהורות למשטרה לחשוף את תיעוד חקירתו של אוריך שהוקלדה באופן לא-חוקי לקבוצה פנימית של המשטרה "השלמות 4000".. אם הערעור במחוזי יידחה בכוונת דוברי ראש הממשלה לערער בהמשך גם לבית המשפט העליון. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן