נתניהו על סערת אוחנה: יש לכבד את צו איסור הפרסום

רה"מ התבטא נגד דבריו של שר המשפטים ממפלגתו, שתקף את המשטרה והפרקליטות תוך כדי חשיפת פרטים תחת צו איסור פרסום בנוגע לחקירתו של ניר חפץ, היום בכנסת

חדשות כיפה איתן אילן 06/11/19 19:49 ח בחשון התשפ

נתניהו על סערת אוחנה: יש לכבד את צו איסור הפרסום
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד עם אמיר אוחנה, צילום: כיפה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי אף שאמצעי הלחץ שהופעלו בחקירת חפץ חמורים, יש לכבד את הצו שהטיל בית המשפט, זאת עקב חשיפת פרטי החקירה שנאסרו לפרסום ע"י שר המשפטים אוחנה היום בכנסת. גם היועמ"ש ופרקליט המדינה הגיבו לדבריו של אוחנה  כ"ניסיון לא ראוי לקיים את השימוע בזירה התקשורתית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מגבה את מעשיו של שר המשפטים אמיר אוחנה, שהשתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים תחת איסור פרסום באשר לאמצעי הלחץ שבהם השתמשה המשטרה בחקירת ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000. נתניהו אמר כי "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט".

 אוחנה בנאומו  תיאר התנהלות  זדונית לטענת בהתנהלות הפרקליטות בעבר. "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית".

מטעמו של אוחנה נמסר כי "אין כל אמת בדיווח לפיו השר 'עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום'. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".

בא כוחו של ניר חפץ, עו"ד אילן סופר, אמר כי "בושה וחרפה ששר משפטים במדינת ישראל דורס את החוק ומבזה בכוונה תחילה צו איסור פרסום מפורש של בית המשפט, מעל בימת הכנסת, בנאום שהוכן מראש, בניסיון מביש לעשות לעצמו רווח פוליטי, ותוך פגיעה חמורה בצנעת הפרט. מעשה בלתי נתפס זה לא יעבור בשתיקה ויטופל בכלים המשפטים המתאימים".